Hur kan man bli så trött?

Igår startade Syd skogsarbetet vid 08.46 tiden för att ange ett exakt klockslag på ett ungefär, före nio var det i alla fall. Framåt lunchtid passerade en granne (en mycket trevlig bloggläsare f ö) och funderade på om Syd insett att han inte är 25 år längre? - Blir du inte äldre och visare Syd? - Nej, vissa saker lär man sig inte......

Syd kämpade på där i skogsröjningen, det var inga gigantiska tunga lyft men det är/var en förskräcklig massa träd med tillhörande ris, att jag hann fälla så många träd, funderade Syd och påminde sig om det gamla referatet av Sven Jerring om Japaner, japaner!; Träd, träd, där inte stora men de aro många, det är träd som ligger, träd som sitter fast, träd som.... ja så där gick tankarna.

Tankarna går mycket när man går där och lyfter ris, kapar träd, kvistar och har sig på alla sätt. På ett sånt här dagsverke hinner man fundera i många banor minsann. En analytiker skulle nog ha fullt upp.

Hur som helst så var Syd  i alla fall så klok (lite visare har man nog blivit ändå) så han la in några pausar med kaffe, vatten och till och med smörgås under dagen. Sedan fram emot 18.17 tiden kom en annan granne och tyckte att nu skall du väl ge dig - du har hållit på hela dagen. Och minsann det kändes - då blev man helt plötsligt väldigt trött. Lördagskvällen - jag har ett svagt minne av att jag hörde att "sena Rapport" påannonserades vid 22.30 kanske? sedan vaknade jag till strax före midnatt där i fåtöljen och efter en stunds funderande kom jag fram till tandborsten - piggnade till och tänkte skriva detta blogginlägg just då - i inspiration över något - oklart vad men valde bort det alternativet eftersom jag fick sendrag i fingrarna, tinitus, lätt illamående och tendens till yrsel. Så jag skrev det nu på morgonen och inser nu att jag är sen - herregud klockan är ju 09.37 - riset väntar!

Kommentarer
Postat av: Grannen

:) meningslöst att tala Syd till rätta,men ser honom då o då vid husväggen med kaffekoppen ihanden och fru Syd beredd att rädda porslinet, när huvudet dalar..............;))

2012-05-02 @ 03:52:47
Postat av: Anonym

2012-05-02 @ 03:55:49
Postat av: A.N Other

Får Syd bara en rabarberpaj när säsongen inleds så kan nog "lugnet" infinna sig efter att hela skogsområdet blir gallrat, röjt och räfsat.

2012-05-04 @ 23:04:36
Postat av: Anonym

Snacka om att få till det, visst kan det komma en o annan paj, men tror inte att Syd tar det lugnare ändå..........

2012-05-06 @ 19:48:00
Postat av: A.N Other

Joho!

2012-05-10 @ 21:48:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0