Vad skriver man om så här direkt när man inte har något direkt att skriva om?

Jag blev så förvånad över att "Windows Internet Explorer" fungerade så här helt plötsligt igen. Vi har haft problem att nå varandra under några dagar; Bill Gates och jag, nämligen. Jag förberedde mig för en kväll med svordomar och allehanda frustration över min laptop. Och så fungerar allting helt plötsligt! Så brukar det inte vara- det brukar vara precis tvärtom - plötsligt händer det! Ingenting fungerar och då blir man lätt lätt irriterad men nu slapp jag det också.
Jag hade gjort iordning en lapp med instruktioner om laninställningar och proxy hit och dit. Den kan jag nu knöla ihop och kasta in i braskaminen för den behöver tändas nu när vårvädret så plötsligt drog iväg någonstans dit inte ens meterologerna verkar hitta på det. Påsken såg rätt bedrövlig ut.
Men påsken skulle kunna bli riktigt riktigt bra om det plötsligt kunde hända helt oväntade saker som t ex att Leksand vinner två matcher till och Rögle inte vinner överhuvudtaget. Då kommer vi att fira långt in på långfredagsnatten. Trots att vi är i Skåne då! Men på östra sidan är det långt till västra sidan där Rögle finns så det är väl knappast någon som berörs av händelser så långt iväg.  För långt iväg är det när man är i Skåne.
8-10 mil är en dagsutflykt vilket fru Syd erfor för något år sedan då hon kom sig för att åka till IKEA i Malmö sådär 8 mil bort på skärtorsdagens eftermiddag. Te IKEA nau? Åuutta miiel! Iväg for hon, fru Syd, för IKEA dit åker fru Syd själv, för Syd själv klarar inte IKEA eller annan shopping.
När Syd skall shoppa sådant som inte går att lyssna på eller läsa i då försvinner all styrka och kondition i ett nafs, helt plötsligt är all ork borta. Att kunna springa 10-12 km en tisdagskväll brukar inte vara något problem, men redan efter 10-12 meter i ett shoppingcenter är astman påtaglig, muskelvärk i hela kroppen, det svartnar för ögonen och blicken flackar efter närmaste cafébord och med ben som knappt bär en längre får man sjunka ner med en kopp kaffe och en dagstidning, sakta återvänder livsandarna ända tills man skall aktiveras som smakråd vilket oftast brukar sluta, ja vi kan väl säga, mindre bra, för att vara lite vänlig så här i påskveckans inledning.

Helt plötsligt händer det också att man upptäcker något man aldrig upptäckt förut och som passar bra så här i nattens tidiga timme.



Kommentarer
Postat av: Leifsan

Nästa säsong får vi möjlighet att se Dif-Leksand tillsammans. Funderar på att köpa säsongbiljett för att stötta laget. Vi ger aldrig upp. Ha en bra påsk! Varma hälsningar.

2012-04-04 @ 22:06:34
Postat av: A.N Other

Tack Leifsan! Vi behöver alla det stöd vi kan få!

Hälsningar Syd

2012-04-04 @ 22:15:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0