Rapport 7 från Utrecht sönd...måndag 00.52-01.06

Zambia afrikanska mästare i fotboll det såg vi på puben härborta. Lite småsliten känner man nog sig nu på slutklämmen av Utrechtresan. Tveksamt om det blir några situps ikväll då jag ändå körde 7 km löpband tidigare.
En bra kväll men nu vill jag somna till dunket av 00.57:an på Spur 4. .....


Måste ändå nämna att de körde bra musik på puben; gamla godingar som Alice Cooper´s Schools Out från 1972 (vi hade en liten tävling där, och det årtalet missar man inte), Whole Lotta Love med Led Zeppelin, Moody Blues, Supertramp, "Born to be wild" kändes bra som sista låt innan vi strosade hem i natten.

Nu har jag dessutom lovat att sätt ihop en bland-CD med Seattlerelaterad musik eftersom mina kompisar gissade på att Kurt Cobain var Seattles största musiker genom tiderna (annan liten frågetävling där). Nej sade Syd: Fel! Jimi Hendrix är det rätta svaret! Och alla fick lova att instämma och då blev det en Seattle CD som skall göras i veckan. Fleet Foxes, Band of Horses, Nirvana, Pearl Jam, Hendrix ja vi skall nog få ihop någonting men nu är det time for bed det känner jag tydligt.

Nu får jag försöka somna till 01.10 från Wijswerkenhauskanaalstadt istället, det brukar komma in lite sent så jag hinner nog borsta tänderna men min stylade tandborste här i min lilla kampeerhutten.


Kommentarer
Postat av: Anonym

När Syd har gjort dessa spännande studier av tågtrafiken så undrar jag. en kusin till mig i S-Hertogenbosch brukar en gång i månaden besöka en dambekant i Amsterdam och åker då med 20,03 tåget. Då jag inte såg detta tåg med i Syds studie blev jag orolig och undrar om tåget kanske har blivit inställt



Tacksam för svar

2012-02-15 @ 18:55:23
Postat av: A.N Other

Ursäkta att svaret dröjt, vi (Syd och jag) har gjort grundliga efterforskningar om 20.03-an från S- Hertogenbosch. Det har varit problem faktiskt, infarten till Amsterdam har haft rött ljus -red light - en längre tid uppger en välinformerad källa (en annan dambekant)vid Amsterdams Central. Nu har man dock åtgärdat problemet så nu är det egentligen bara ett distrikt där det är red light. Er kusin skall därmed utan besvär i fortsättningen kunna ta sig fram med 20.03-an till dambekantens stora glädje får vi anta.

2012-02-19 @ 00:44:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0