Rapport från Utrecht, fredag kväll 23.24-23.57

Jag ser ut över den spårbundna trafiken från mitt hotellrum.
Det är nog typ 22 spår därnere.
Däruppe upptäckte jag precis att det var ett jättehögt hus på andra sidan spåren som jag inte sett när jag promenerat runt på de Utrechtska gatorna så här på kvällskvisten. Men när jag tittar lite mer så ser jag att det inte alls är något högt hus på andra sidan spåren utan det är taket på hotellet som sticker ut över mitt fönster och som speglar hotellet där jag själv bor, tänk så det kan bli i utlandet... nåja det är i alla fall minusgrader i Holland. Det är ett faktum.

Det blev en intensiv dag för Syd, bekanta på flyget däruppe i luften, därnere på marken när vi landat fick jag sällskap från Amsterdam till Utrecht. Fick sällskap ut och äta, tillbaka till hotellet och fick sällskap ut och äta en gång till, fast nu åt jag inte. Jag var ju redan JÄTTEmätt, typ. Att utsätta kroppen för två potentiella måltider under en och samma dag kan bli alldeles fördärvligt.

Sedan "råkade" jag ställa en fråga till kyparen däruppe på den andra restaurangen, där jag inte åt, om det inte var någon fotboll i Utrecht i helgen? Jo det visade det sig vara! På söndag spelar Utrecht mot Den Hague eller hur det stavas och det är tydligen som AIK-Djurgården, inte särskilt vänskapligt. Min fråga överhördes av en annan person därnere och nu försöker vi smida planer på hur vi skall kunna se denna match. Vi har riktigt bra planer på gång skall ni veta, min nya kompis och jag.

Jag försöker hålla lite koll på tågen därnere och nyss tror jag 23.49:an från Amsterdam kom in på Spur 17 (det heter spur här i Utlandet) så då kan jag nog lägga mig i lugn och ro, inte sitta uppe och bli trött och nere alldeles i onödan. Nej det var nog inte Amsterdamtåget ändå som kom nyss, det kommer precis nu tror jag på Spur 4. Hur tusan skall jag få tid och lägga mig - hej svejs nu kommer 23.55 från Eindhoven på Spur 2 , 23.57:an från nåt annat håll och vad sjutton (Spur 17 igen!) nu kommer det ett till. Behöver de åka på alla 22 spuren precis när Syd skall lägga sig och suva?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0