Syd är ingen Expert

Nog måste det väl vara höjden av konsumtionsförnedring att trånande kunder rusar till en konkursutförsäljning i en Expertbutik och är så ivriga att fynda att det slutar med slagsmål och polisingripanden. Allt för att fynda något man inte ens tänkt köpa om det varit till ordinarie pris.
Kontanthanteringsfirman Panaxia har också gått i konkurs denna vecka och det behövs väl ingen Expert för att inse att någon tillskansat sig pengar i egen fick, det TROR Syd i alla fall.
 
Nu skall jag inte tynga er med djupa funderingar över den ekonomiska verkligheten där vi oroas över Greklands statsskuld som uppgår till omrking 400% av BNP tror jag det var, oroas vi lika mycket över Japans statsskuld på 2000%? Det behövs ingen Expert där heller för att förstå att 400 är mindre än 2000.
 
Nej vi skall istället förundras över den situation som inträtt i Syds liv; jag är säker på att det aldrig hänt tidigare men nu är det fyra TV-program som rullar och som jag följer med stort intresse. Ja nu tänker jag inte på fotboll för där har ju fyra matcher på raken aldrig varit några problem. Lite nördigt är det väl att man (dvs Syd) en lördag
kväll sitter upp till midnatt bara för att få se hur det gick till när West Ham kvitterade i 92:a minuten mot Sunderland. Jag vet hur mycket känsla det finns kring West Ham i östra London så då sitter man där. Nej nu är det Akutmottagning i London, två engelska deckare och Lilyhammer som triggar min TV-nerv. Kan någon Expert förklara för mig hur det har kunnat bli så här?
 
Och nu måste jag skynda vidare för att förutom programmen ovan så är det både Liverpool-Man U och Man C-Arsenal idag. Herregud, som påven brukar säga, hur skall man hinna med allting. Tur att i solen inte skiner idag i alla fall, det lättar samvetet.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0