Ett av de längre uppehållen i Syds mångåriga skrivande

har det varit nu. Lite mycket kan man säga men vi (Syd och hans nya kompis Limlum) har upplevt ett några väldigt inspirerande Londondagar. Jag vet inte riktigt vilken gång i ordningen som jag besökte London, kanske 25:e, kanske 30:e? Nu skall vi dock villigt erkänna att några "Londonresor" enbart inneburit en konferenslokal mellan terminal 2 och 3 och sedan hem igen. Hur som helst så upplevde jag London intensivt med hög imponeringsfaktor vad gäller polisens arbete.
 
Efter ankomst förra fredagen styrdes den s k kosan mot Emirates Stadium och matchen Arsenal- Norwich, en på förhand match som skulle klaras av ganska enkelt av hemmalaget men så blev det nu inte. Fram till 85:e minuten stod det 0-1 då Arsenal får en tveksam straff som man sätter och inom sju minuter har man gjort ytterligare två mål. Hemmafansen saliga, lika saliga som Norwich var fram till straffen. 60000 -Norwich, 5-6000? vandrar, köar och tar ganska nöjda tunnelbanan hem.
 
Vi hade inga biljetter till Chelsea-Manchester C i FA-cup semifinalen kl 16.00 söndag e m på Wembley Stadium, men vi chansade. Hög positiv stämning på tåget ut och ganska snabbt hittade Syd en biljettförsäljare som stod där och väste "Tickets" i mungipan. Tickets blev det och en hänförande upplevelse där i MC-klacken. Alla Chelseasympatier fick man gömma långt ner i ryggsäcken, här gäller det att smälta in. Jättebra SITTplatsbiljetter, dock stod vi ungefär var 45:e sekund matchen igenom, en stund i paus kunde vi dock sitta....
 
Även om någon av er läsare nu inte är rasande intresserad av engelsk fotboll (finns dom? sådana människor? undrar min redaktör som sitter här bredvid och ger små kommentarer allteftersom texten växer fram- och då kan jag svara att;  ja, de finns men de är inte många, själv har jag dock träffat ett par genom åren) så skulle man nog ändå förstå att man haft fel hela livet om man fick uppleva det hela med den otroliga apparat som är runt det hela och de känslor som matcherna framkallar. Det är kultur - dock något som Millwalls supportrar tydligen inte tänkte på förra helgen....
 
Lite bra musik blev det också. träning i engelska parken, solsken i blick, ja det var ganska bra rakt igenom. Återkommer i nästa spalt med lite mer musikinformation. Nu kallar Viasat och Liverpool-Chelsea, sedan skall vi jobba lite, Mr Limlum och jag.
 
 
 
Tyvärr inte det roligaste

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0