Syd James at the Canarian Islands

Så har man då tagit sig till denna ögrupp för tredje!! gången i sitt liv, Syd som alltid tillhört gruppen; våga vägra Kanarieöarna.
 
Nu är vi här, vi bor bra, har goda träningsmöjligheter, internet gratis, bra väder, maten bra, frukosten bra, goda vänner på plats och ja allt är perfekt om INTE.......
Man behövde höra på strandmusik; någon stackars sate som står där under ett parasoll, musikmaskin i bakgrunden och sjunger "I always love youuuuuuuuuuuuuuuuuuzuzzzzzzzzzzzzzzzzz" man blir lite trött i örat där ibland.
Hur som helst så har jag hittat en alldeles utmärkt backe att springa i, ja mer en trappa faktiskt, 730 trappsteg, körde den igår på 6,50, lätt illamående vid målgången, hade säkert ätit lite för mycket......... Idag på morgonen körde vi en lugn runda på 5 km (vi = lika med jag) sedan trappan upp till toppen på 6.40. Lätt illamående vid målgång, hade säkert ätit för lite eftersom detta var före frukost. Lite besviken på mig själv är jag men topp (sic vilken humor han har den där Syd, red.anm) formen lyser ännu med sin frånvaro.
Vi skall nog tusan klämma några sekunder innan veckan är slut härnere. 5,49 ner ifall ni undrar!
 
Läser annars Neil Youngs "Waging Heavy Peace" - bra bok rekommenderas och jag vill avsluta dagens lilla text med följande lilla utdrag som jag visar på att musikens inneboende kraft är något med än en slinga på Spoity (som jag inte har något emot - egentligen men ändå - by your records friends).
 
Pegi och Neil Young driver/supporterar en skola i USA för handikappade, det är bakgrunden till detta lilla citat, som berör (hör och häpna) en sådan stentuff kille som Syd James.
 
"One day when Ben Young was young and we were looking for a schoool placement, after a particulary depressing look at a local Californian classroom for the disabled, Pegi was near tears. She just blurted out, "Why don´t we just call your friende and put on a concert to rise money and start a school? We could get Bruce Springsteen".
I just looked at her, dumbfounded by this audacious idea. Because of his grace, Bruce did it and made our first concert a sellout. We started the school on those funds. Bruce Springsteen is the real thing."
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: cc dden äldre

Är ganska orolig för syd. Efter hans visade intresse för vår stora kulturhändelse. mellofestivalen (heter så för oss initierade) har Syd förra helgen bedrivit tidtabells studier i Holland och denna helg är han på kanarieholmarna Säger han bara att han hänger med mellon eller............?

Svar: Vi har SVT World härnere på Holmarna som vi vana Kanariefögglar säger. Mello är en riktig höjdare jämfört med en del sjungare här nere, men igår kväll var det bra klass på underhållning härnere. Om det följer nog en rapport. Nu funderar jag som mest på vart jag skall kunna åka kommande helg. Kan vi få besök kanske av herr CC den äldre med fru?
sydjamesrevue.blogg.se/hytterikmanagement

2013-02-15 @ 21:53:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0