Rest of the week

Jag äter som sagt frukost varje morgon. Onsdag till Fredag innebar vissa ändringar mot tidigare dagar; tidigare möten och resa till Stockholm en dag gjorde att klockan resten av veckan ringde 04.55 istället. Fru Syd är på utlandsturné så nu kunde det ringa ostört fyra gånger även om man var vaken redan på första plingelinget.
 
När jag funderade vidare på de här hemma-hos-intervjuerna hos folk i farten så kom jag på att det kanske är en dag de beskriver, inte flera dagar.  Så jag kör en sammanfattning.
 
Svaga löppass, Champions League-fotboll - zzzz och så upp igen och jobba  sammanfattar veckan rätt bra. Fredag klämde vi in ett AW som blev BW eftersom att jag fortsatte efter AW. Fredag kväll, och så lördag morgon. Sovmorgon och då vaknar man 04.30 utan klocka... nej jag gick inte upp då utan låg kvar och funderade lite tills jag gick upp. Ja, sedan vet ni detta med tidning, frukost osv för att sedan fatta räfsan och börja vårstädning på tomten. När jag står där vid häcken och häckar kommer en okänd man gående förbi som man ser att man måste prata med:
- Jaha du har Leksandsmössan på?!
- Ja det måste man ju, men nu vette sjutton hur han tänkt sig, Salo.
- Tänker du på den där Västeråsspelaren han värvat
- Ja, precis, förra året värvade han också en Västeråsare och det blev ju ingenting
- Nej jag håller med dig!
- Jag litar inte på Salo
- Nej inte riktigt jag heller, han är lite kaxig ibland tycker jag
- Precis, det känns inte bra, tror inte han har koll nu
- Vi får se.
- Hoj!
- Hoj hoj
 
Så kan en djup diskussion fortskrida när man står lutad mot en räfsa och ser män i Leksandsmössa passera förbi.
PÅ tal om senaste värvningen och Salos uttalande: Ingen skall jävlas med oss! Har någon gjort det? undrar vi stillsamt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0