Som man kunde befara

så klarade inte Leksand detta kval. Det enda jag hade hoppats på denna säsong var just att LIF skulle slippa detta negativa kval. Leksand har aldrig klarat ett negativt kval. Säsongen har varit bedrövlig. Vi har skrivit om detta förut; den oerhört starka truppen som Salo annonserade i september, 7-8 spelare utbytta i oktober, långa förlustserier, tränarbyte, sportchefsavhopp, sportchefsinhopp, sportchefsavhopp igen, ny VD, nya långa förlustserier och som en insatt person sa inför kvalet. Vinner man inte en matchserie bäst av sju mot ett allsvenskt lag då är man antagligen inget SHL-lag. Och nu har vi inget SHL-lag. Kommer vi tillbaka? k
Kanske det, helst tillbaka direkt, kanske två år, men inte tror jag vi kan ta Leksand tillbaka efter åtta år i lägre serie. Inget Södertälje om vi får be....
 
Konstrunda på Österlen, vi har gjort rundan i byn. Curre var kanske inte i toppform även om han nog själv tyckte så. Glaskonstnärer, storbandsjazz, olja, grafik, mycket folk, vackert väder. A nice time! I förrgår gick löprundan ner till havet och tillbaka mördande dåligt, igår gick det bättre, idag har jag vilat, imorgon kör vi lite längre hoppas jag.
I tisdags kväll när jag tog resan söderut hann jag med fyra fem CD och funderingarna kring sommar-CD började formas. Jul-CD;n varar än till påska så nu är det dags att på allvar känna av årets stämning, ljust, mörkt, hårt, mjukt, vi får se.
 
Österlen långfredag april 2015.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0