Jag tänkte att jag inte skulle lägga mig i

men nu går det inte längre. Vad är det då som Syd känner att han måste lägga sig i? Nej det är inte riksdagens försök att få till en regering. Nej, det är istället Leksands IF där det råder fullständigt fritt fall för närvarande. Nio matcher, nio raka förluster det säger allt.
 
Frågan är då vad som hänt, något måste ha hänt på det psykologiska planet. Även om det finns en del skador så kan inte samtliga spelare helt plötsligt bli så otroligt mycket sämre. Vill man inte? Kan man inte? Har man tappat lusten och därtill allt självförtroende? Det sitter inte i benen i alla fall...
 
LIF anställde en ny General Manager. Var det rätt? Behövs en GM? Behövs just denna GM? Har Leif i båset tappat gnistan? Finns det någor samband?
 
Ny VD tillträder snart och eftersom jag känner denne så har Syd erbjudit sina tjänster, gratis. Men jag funderar på att ta tillbaka detta erbjudande, det finns redan alltför många som kommer att lämna synpunkter och redan lämnar synpunkter. 
 
När tappade LIF verklighetsförankringen och när började fallet? En person med god insyn i detta är klar över när det började. Det var med den nya arenan, man gled iväg, inte bara på isen utan med allt runt omkring. Man fick hybris. Otal dåliga, dyra värvningar, bristande kontroll på ekonomin. Jag tror nya VD får det tufft. Tränaren får snart sparken alternativt avgår själv, vid årsskiftet eller strax därefter kommer man att se att ekonomin är riktigt kass (det är enbart en spekulation, ingen inside information). 
 
Fortsätter nedgångsspriralen? Ja, jag tror det tyvärr men jag hoppas att jag har fel på alla punkter. Och att jag dessutom har väldigt mycket fel.
 
Finns det något som kan pigga upp? Jo, en liten LIF-seger till exempel. Och att vi  går vi in i slutspurten inför julen, att det snöar ute. Och snart kan vi se film med Bruce Springsteens Boardway konserter. Ja ni ser det finns mycket annat men ändå...Leksand berör.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0