Svar på fundering

Långfredag 2020. I LA 
Jag satt och filosoferade högt med famljen om jag någon gång, överhuvudtaget, firat påsk på hemmaplan?
 
Jag fick verkligen rannsaka mitt minne och kom ihåg en påsk då jag var hemma, då i Grängesberg.
Gränges var ett dansmecka under några år och man jobbade i garderoben varje danskväll, allt för den furstliga ersättningen; gratis entré, en smörgås och dricka. Det är nog enda påskminnet på hemmaplan.
 
I Hälsingland var jag i många år, hos diskuskastares Daniels Ståhls farmor och farfar, i Alingsås var jag också några gånger, kanske bara ett par gånger?
I England var jag några påskar, minns speciellt en påskvecka som innehöll fotboll; Spurs-Derby, Crystal Palace-Leicester, Chelsea-Southampton, Chelsea- Coventry, fyra Premier League på en vecka. Det här vara före PL och med mycket problem kring matcherna, biljetter lätta att få. Vi var på rockklubben Marquee där vi såg Savoy Brown (fortfarande på topp 5-6 över best ever, besök på Ronnie Scott´s Jazzklubb. Resten av tiden tillbringade vi i en skivaffär som var strategisk placerad under en trapp vid Marble Arch. Jo vi var på Kings Cross Cinema också, ingen bio men en totalt utflipprad konsertlokal dit jag knappast skulle gå idag (säkert annat stuk idag om den finns). Och jag minns att det var en smittkoppsepidemi i England....
Och så då 25 år i Skåne, men i år hemma.
 
Ni som läste förra veckans inlägg där jag gick i skogen och funderade på hur Lundell funderar och om han skriver på Vardagar 3. Jag fick ett svar igår. Ha en bra påsk, alla!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0