WW 3

Ser lite illa ut med min egenhändigt skapade engelska beteckning Work Week 3. Semestern har vi klarat av, tack och lov för varma dagar i augusti, annars hade höstkänslan kommit direkt.
Vi hade nog alla, i våras, hoppats att Covid och Corona skulle släppt sitt grepp om oss efter sommaren. Men icke, det är lugnare men restriktionerna fortsätter. Och diskussioner om vi gjort rätt eller fel.
 
Under juni och juli har vi haft färre avlidna än normalt vilket är positvt förstås. Och med avlidna följer dödsrunor. Många med värme och enkelhet men många väldigt storstilade. Personen har kunnat allt oavsett det varit i yrket eller på fritiden där golfklubban svingats med precision, slalompisten har utmanats med stilsäker grace, bridgemästare, körsångare/sångerska med klass, givetvis humorist, tänkt på sina vänner, alltid ett positivt ord osv.
 
Då känns det lite avslappnande att få plocka fram den gamla runan som jag publicerat tidigare och som jag tycker är oslagbar. Läs och njut så skall Syd berätta vidare lite längre ned.
 
 
Man upptäcker nya saker hela tiden. Jag  får mailbrev från Chuck Prophet vars musik jag verkligen gillar. Han nämnde i sitt senaste mailbrev om ett skivbolag, Yep Roc,  som inte hört talas om och när jag loggade in där hittade jag en grupp som jag aldrig hört talas om,  The Flesh Eaters. Så igår knallade jag iväg till lokala skivbutiken och frågade om de kände till Flesh Eaters, ja det gjorde dom och berättade att en av dem var stor fan och hade alla skivor. Men är inte det Flesh Tops? frågade den andra, Och det var det visade det sig. Nu lyssnar vi på Flesh Eaters och önskar er läsare en fortsatt bra augusti. Champions League,  final ikväll, rätt ointressant. Hoppas Bayern vinner! Det kunde man inte ana att man skulle komma att säga/skriva. Lika lite som att tycka det är bra att Leeds är tillbaka i Premier League. Flesh Eaters var det ja....
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0