Hann knappt hem innan det var dags igen

Ni som var med till Utrecht vet att Syd var utrikes för 14 dagar sedan. Hem måndag kväll och sedan iväg onsdag morgon igen, den här gången till Kanarieöarna. Märklig utveckling där Syd under alla år vägrat såtta sin fot på just Kanarieöarna och numer är en frekvent gäst på öarna. Vad beror det på kan man undra? Hade Syd fördomar rent av? Svar: Ja
Syd var nog helt färgad av Sällskapsresan med Lasse Åberg och visst finns det ställen/områden som alltjämt gör mig minst sagt oroad. Det finns ställen där, i och för sig ofta hurtiga, tyska damer trånande tittar efter danspartners klockan fyra på eftermiddagen efter att ha klämt en och annan bier. Nein danke, det lockar mig inte riktigt att svira runt till dansbandsmusik, 28 grader varmt i solsken även om damerna är klädda som en oktoberfestservitös i München.
 
Ja jag erkänner att detta är en ytterlighet men som fanns med i min öbild. Sedan kan jag också konstatera att aptiten inte ökar när man går på strandpromenderna.
 
Men, det är väldigt skönt väder, inte hett utan behagligt varmt. Oftast säkert väder, idag hörde jag dock att det var sandstorm på GC. Blåser från Sahara.
Det är väldigt många som också tränar och springer på strandpromenaden, många i betydligt högre tempo än Syd själv..... får skärpa mig.....
Bra fika, bra mat ja det finns en hel del som är positivt. 
 
Och vill man inte dansa mazurka med de tyska damerna kan man alltid gå till en irländsk pub och lyssna på 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0