Idag så

Hämtade jag upp Ulf Lundells "Vardagar 3" på lokala bokhandeln. De hade ökat sin omsättning med några procent i april jämfört med 2019.
Annars är det inte mycket som ökar i positiv riktning.
Lätt att tyngas ner av Coronasituationen.
 
Var ut en stund i majkvällen,
trots handskar var fingarna blå när jag kom in.
Kallt i kombination med dålig cirkulation i händerna,
det har jag haft sedan hockeykarriären.
 
Halkolyckor har vi haft i maj i år, kallare än januari
känns det som
Tulpanerna hukar i bladverket
Det lockar inte att blomma ut
 
Hörde att äppelskörden hotas på Österlen
Potatisblasten fryser i syd
Nattens preliminärt kallaste notering
var Rensjön med minus 14. 
 
Service på bilen, bromsbackarna slut
Hade ett Teamsmöte medan jag väntade
En ärrad man satt på behörigt avstånd
Jag ursäktade att jag störde
 
Det var bara kul tyckte han
Är inte det där en bra mötesform funderade han
Jo man blir ju flexibel
Det framtida normala hörde jag i veckan
 
Hörde också att Spotify skulle börja podda
dramatik i någon spännande content bla bla
Jaha ungefär som Radioteater då? undrade intervjuaren
Föll inte rätt kan jag säga
 
Nästa vecka varmare
behövs
Imorgon snickeri
Ikväll Marcella på NetFlix
 
Lyssnade på Lundell medan jag skrev
Omaha Ruff- riktigt bra
Det är en underbar morgon,
en underbar dag.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0