Då var det dags

att publicera årets jul-CD, ni som fått CD:n har också fått en liten berättelse om hur tankar och val av musik gått till i år. Mottagandet varierar så klart mellan personer och mellan åren och vi får väl se vad helhetsintrycket för jul-CD 2020 blir.
Ett par uppmuntrande reaktioner har kommit och det glädjer mig, säger Syd i en alldeles färsk jul-CD-2020-kommentar.
 
 
Hej Syd, jättetack för CDn!! Den har glatt mig supermycket. Så bra mix, lyssnat jättemycket. Tror nästan den toppar mina cd-skivor jag fått från dig. Blir bara bättre och bättre ju mer jag lyssnar:) Jag står för de raderna fullt ut och nu har jag lyssnat högt

Och behöver inte vara anonym, skriver räkningar, årets mörkaste dag här, då behövs BRA musik

/Agneta (ej fru Syd)

 

 

Lyssnar på julskivan för andra gången idag 😊😊, väldigt bra! Inget skrammel överhuvudtaget 😊. Free fallin....:😊  M-L håller med! Bra musik till mat, bilåkning eller avkoppling. Bra Syd!!! /Lars S

 

 

Och så här är årets skiva komponerad. Och kom ihåg; Vrid upp volymen när ni kan!

 

 
 

Ett smakprov:

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: M.W

Recension av jul-cd, förresten glömde att kommentera sommar-skivan, liten tillbakablick. Herr Syd har verkligen fått upp ångan i sitt sökande och forskande efter artister/grupper vilka inte spelas så ofta i våra radioapparater.
En orsak kan vara man har inte skapat någon hit eller också finns inte intresset att turnera världen runt, men flera av dessa grupper spelar tonskön rock och pop som Syd lyckas att vaska fram. Det här är vad vi lyssnar på idag, välkomponerad melodiös och lättlyssnad musik på Syds skivor. EN STOR ELOGE. Till jul-cd:n Den går i lugnare takt och delvis med kvinnliga förtecken. Tycker själv att "tjejerna" gör sig bäst med mjukare rock, ex: Emily Duff. Julskivan är mycket bra överlag, passar de flestas musiksmak. Har själv blivit influerad av Frankie Lee (låt nr 15) från skivan stillwater Har beställt en LP.

Svar: Trevligt, tack!
sydjamesrevue.blogg.se/hytterikmanagement

2020-12-12 @ 16:53:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0