Late Saturday Night

Idag har jag utövat snickaryrket med tillverkning, nja överdriver lite, och montering av IKEAskåp.
Dryga två timmar på det första, efter att ha vänt fel, missat och gjort om. Det andra 34 minuter. Man kanske skall läsa monteringsanvisningarna lite mer noggrannt ibland?  Nu var det inte i hemmet montaget gjordes utan hos yngre dotter Syd.
 
Ingen bra träningsvecka den som just passerat, nej mycket vila från fysiska aktiviteter. Fick en kortisonspruta i höften i måndags, värken försvann som ett skott men nog måste det blivit biverkningar för någon formtopp har jag inte haft.
 
Serien "The Crown" rullar på i bakgrunden och även om jag inte kan regentlängderna som vissa andra yngre medlemmar i familjen så tittade jag på ett par avsnitt. Charles en riktig praktpärla. Herregud, man framstår nästan själv som en superromantiker i jämförelse. Men även en superromantiker har sina brister, för några inlägg sedan skrev jag att i år skulle jag inte missa bröllopsdagen. Hur gick det då?
Champagne och jordgubbar på frukostbrickan? Nej riktigt så blev det inte, vi kunde räkna in ytterligare en bortglömd dag.....
 
Jag hörde på radion idag att man skall passa på att reflektera, försöka finna sitt inre nu när vi är lite avskurna från vanliga aktiviteter som exempelvis rockkonserter och fotbollsmatcher, ja de sa faktiskt så. Och sedan lyfta fram det positiva. 
Positivt var att Leksand slog Frölunda med 4-0, imponerande kände man då, ikväll slog Brynäs Frölunda med 7-1 och Göteborgarna verkar vara helt under isen, och det är speciellt illa när man spelar hockey.
 
Positivt med skidpremiär i Bruksvallarna, till och med snö i terrängen. Lite vitt även här i morse men nu är det borta...
 
Positivt att närståendes Covidtest var negativt. Positivt att det blev några rätt på tipset ikväll. Satsar nog vinsten på aktier, åtminstone en bör det väl räcka till.
 
Nej nu skall jag avsluta och försöka hitta mitt inre och reflektera lite över just det, eller också så läser jag istället....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0