Skyddas, skyddas, skyddas

Att vi håller avstånd, att vi verkligen tar till oss Covidrestriktionerna och skyddar andra och oss själva köper vi/jag/vår vän till hundra procent.
 
Men det finns en del annat som en nära vän till mig verkligen funderar på om vi behöver skyddas ifrån. I veckan hörde vår vän en bokrecension på Kulturradion. Det handlade om de kidnappade flickorna i Nigeria eller Mali kanske det var, Ett utdrag ur boken skulle läsas upp och "Vi varnar känsliga lyssnare för obehagliga skildringar!" Ja ja, en boktext i Kulturradion och även om det skildrar en mycket obehaglig händelse så kan man tycka att varningen känns lite väl, men jag kan ha fel säger vår vän. Varningstext på boken nästa steg?
 
Och sedan då; jo BBC-radio har plockat bort den enda jullåt vår vän gillar, Fairytales of New York. Den kan uppfattas som stötande! Ja, ja en text i en låt.  Varningstext på Pogues? Det finns nog fler låtar som kan uppfattas som stötande i så fall. Massor med låtar! 
 
Lite väl ängsligt kan det kännas ibland!
 
Chris Rea hör jag till min leda, säger vår vän. Driving home for christmas, den är snäll den. Och inga varningar där inte, trots att Chris kör bil i dessa Co2 tider.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0