Ännu en lördag morgon

Ojojoj, idag det var det trögt. Vädret? Mycket i veckan? Kanske blev det för mycket avkoppling igår kväll med bastu och Neil Young & Crazy Horse i högtalarsystemet? Därefter mat och TV med serien "Utredningen" och Skavlan med Bruce Springsteen. Kanske blev för mycket lugn...
 
Är det på ett musikaliskt område som vi enas fru Syd och jag så är det kring Springsteen, frågan är om inte fru Syd är än mer enad än jag. Nu väntar jag in den senaste skivan som jag beställt, både som vinyl och CD. Från den lokala skivbitiken som måste gynnas.
 
Trots att jag också tyckte mig se sämre imorse när jag klev upp så var det intressant att läsa Johan Kronemans artikel och reflektion (Kroneman är oftast väldigt bra och stämmer ofta med vad jag tycker själv). Den här gången var utgångspunkten landskampen i veckan mot Lettland (7-0). Och kommentatorn Chris Härenstams överdrivna entusiasm, som för övrigt irriterat mig i många år. Chris tycker att varje femmeterspassning är oootrolig, ett inlägg som når straffområdet har knappast skådats i sin fulländning tidigare. Jag antar att Chris vill framstå som en stor och hängiven anhängare av damfotboll. Hans hängivenhet slår dock åt andra hållet;  passningar som var naturligt allmängods i vårt F13-lag en gång i tiden får Härenstam att hängivet utropa, "underbart, vilken genialisk framspelning, ser ni?" Ja vi ser, vi förstår och vi har sett samma sak i minst 30 år! Och då pratar jag på F 13....
 
Nu skall vi inte falla ner i gnällgropen mer, i denna artikel....
 
Yngsta dotter Syd levererade en pumpa/morotsskaka igår kväll. (Yngre dotter är hängiven Halloween - US-influerad efter våra Halloweenbesök där) Kakan blir bra till kaffet.
Ni ser, man är som en vanedjur, kaffe varje f m med tilltugg, efter att ha betalt räkningar, skrivit på bloggen. Jag tycker dessutom att synen börjar blir bättre igen och jag tror att efter en kopp kaffe kommer jag att vara klarsynt som attan. Sedan gäller det att prioritera dagens program, två matcher borde ses och då får synen inte vara suddig...
 
Kaffe! Texten är suddig igen och det är alldeles dimmigt när jag tittar ut,,,,,,,,, nej jag ser ju nu att det är snö....... skönt det då....
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0