Inte blir man direkt upplivad

Allhelgonahelgen, en vacker högtid...ja det får man väl hålla med om, men inte känner man sig direkt upplivad när man går runt med ljus och gravprydnader. Nej, det känns tungt och sorgset. RIP. alla kära!
Då kunde jag har slutat dagens skrivning där. Men
 
jag konstaterar istället att jag tagit fram omslaget till årets jul-CD. Visade den för fru Syd som inte direkt körde vågen. "Men det är din CD, ditt omslag". Vi får se om jag omarbetar lite. New York inspirerat är det! Charlene blir kanske att se lite för bred ut när jag modifierat bilden men å andra sidan hon får ingen CD heller....
 
Lite nöjd med träningen den gågna veckan då blivit tre turer á 28 km backig cykling (la till en backe jag glömt nu senast) och med lite annan vardagscykling så har jag passerat 10 mil i veckan. Sedan är det inte optimalt trivsamt när man cyklar de här mörka blöta kvällarna och även om jag har både pannlampa och reflexväst så verkar bilisterna inte se en ändå... och löven gör det halt.
 
Coronan och Covid19 håller oss i stt grepp.  Tungt för alla men konstigt nog verkar det vara full fart i shoppingscentra, såg inslag från Mall of Scandinavia igår. Avstånd där? Nej! Samhällskritiska butiker? Nej!
 
En butik som är samhällskritisk, åtminstone för mig är  den lokala skivbutiken. Öppnar om en stund och jag har en skiva att hämta. Bruce på vinyl förra helgen, Bruce på CD denna helg.
 
Erik Hamrén på Skavlan igår, OK även om jag alltid haft svårt för Hamrén och med tanke på diskussionen om vem som styrde och ställde i omklädningsrummet så skall jag återpublicera en bild som jag använde när jag för några år sedan skrev om Zlatan kontra Hamrén.  Ni får gissa igen, vem var vem?
 
 
Lite uppiggande musik så här på morgon kanske?
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0