Onödig kunskap

Jag berättade att vi hade vår årliga gymnasieträff för ett par veckor sedan och vi kom då att prata om att vi bär med oss en massa onödig kunskap. Ja och samtidigt tenderar man att tappa bort en del nödvändig kunskap.
 
Andra berättade om sina onödiga kunskaper och jag berättade min egen klassiker om vem som slog ett specifikt inlägg i matchen England -Brasilien 1970. Och samtidigt när vi ändå var inne på det ämnet som kom Gordon Banks, som för övrigt räddade nicken från Pelé, på tal. Jag kom då att tänka på att England vann fotbolls-VM 1966, med Gordon i målet. Då var Syd en liten knodd men kommer ihåg att Cirkus Scott var på plats i hemstaden den dagen och att någon cirkusanställd klättrade, gick armgång, ut på en av de bärlinor som höll ihop cirkustältets fyra höga stolpar och placerade en engelsk flagga på en av linorna. Tydligen ett minne att bära med sig genom livet. Sånt där kommer jag ihåg men inte mycket annat från barndomen. Läs vidare nedan om andra minnen och missar men kolla gärna filmen först. 
 
Ja jag blir till och med lite rörd....fast jag är så otroligt tuff säger Syd...
 
Sedan bär jag med mig en rad födelsedatum på personer som jag inte haft att göra med på typ 37 år,
40112X, 35082X, 25092X, 53082X. Jätteviktigt. Och OCR koden på ICA.kortet... jättebra att ha i huvudet. Ja tyvärr så finns nästan hela sifferserien för Coop-kortet också i huvudet.
 
Då är det alltid lite mer svårförklarligt att man varje år utropar; Va? Bröllopsdag, är det i dag? Ja, jädrar...
Nu är det inte bröllopsdag idag om någon tror det, i år kommer jag nog ihåg. Första bröllopsdagen då ringde svärfar och inledde med Grattis! Varvid svärsonen, dvs jag, svarar Grattis? Har vi vunnit pengar? Kunde ha varit bättre...
 
Nu håller jag på att bli lite stressad känner jag, jag hör det omisskänsliga ljudet av en motorsåg i närområdet. Och som jag som planerat skogsarbete själv men måste ha en ny kedja till sågen just nu och innan året är slut en ny motorsåg. Men jag hinner inte och kom inte ihåg! En sådan viktig sak! 
Ändå var slutet på veckan aningen lugnare och förklaringen till det trodde många var älgjakten. Så är det nog. Och de få älgjakter jag gjort minns jag.... med fasa. Nu kan det erkännas, jag brukade ha mer än bössa och kommuniktionsradio med mig på passet. Jsg brukade ha med mig kamera och en bok, då kunde  jag sitta där och läsa.... tyvärr var maten jag hade med mig alltid slut vid niotiden, och sedan frös jag resten av dagen. Detta försökte jag då kompensera med att spänna musklerna så mycket som möjligt- stillasittande- vill ju inte störa älgarna. Prova får ni se- spänn hela kroppen maximalt-spänn-spänn och ta iii. Håll ut! Spänn. Ni skall få se att ni om en 20-25 minuter är ni varmare...
 
Kaffe nu och kan inte den där motorsågen bli tyst så jag kan koppla av lite.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0