Överraskningarnas tid är inte förbi

inte ens för Syd själv.  Lundell och Nature släppte en skiva på 70-talet med titen "Natten hade vart mild och öm" . Själv hade jag en natt som var vare sig mild eller öm, jo öm var den av och till, riktigt öm till och med efter en backig cykeltur fredag kväll. När nu telefonen ringde vid 07.30 så var det inte alls så utan klockan var 08.30. Va 08.30?? utropade jag till mig själv eftersom fru Syd inte är hemma utan på vift med vänner. Jag var ju vaken  två, fyra och vid sex och lyssnade på radion kvart i sju och att sova till 08.30 händer aldrig så denna överraskning avslutar en vecka med många överraskningar.
 
Det började i sportens värld, Satt och tittade på Man United-Tottenham (trots att jag inte gillar United och har oerhört svårt för Mourinho i Tottenham. Och så slutar matchen 1-6!
När jag sedan samma kväll loggade in och skulle konstatera att Liverpool tagit ytterligre en seger står det Aston Villa-Liverpool 7-2! Trodde det var mobilen som blivit kapad men icke då! Och West Ham andra raka segern! 
 
Kunde inte kolla Aston Villa- matchen eftersom vi hade gymnasieträff, den årliga. Kanske inte överraskande men förvånande och imponerande att så många kommer varje år. Och så bokade vi in datum för 2021! Och vi har ju trevligt tillsammans, varje år! 
 
Jag är inte nöjd med min träning, vilket inte heller är någon överraskning. Kan inte springa p g a höften, vill helst inte gå på gym p g a Coronan och då körde jag skivstångsträning hemma vilket inte var så bra, läs ont. Då blir det cykel och då måste jag stressa på för det blir ju snabbt mörkt. Men jag har nu skapat en nästan 3 mil stadscykeltur (byggt på den så nu finns inga backar kvar att utnyttja) som jag kör, bland annat i går kväll då..
 
Men överraskningar pratade jag om som sagt: Masarna vann SM i Speedway, hade någon sagt det i våras så hade jag sagt Aldrig! Inte en chans och inte med strulputten Antonio L som ankare!  Men som sagt överraskningarnas tid... Jätteroligt! Och jag är inte bitter över att ha haft fel i min tro...
 
Nobelpriset i litteratur: Jag måste erkänna att jag inte läst alla Louise Glücks alster. Inte läst någonting av henne alls och skall jag vara helt ärlig så hade jag aldrig hört talas om Glück. Överraskning för mig "ja" för andra?
 
Och så när jag väl pallrat mig upp ur sänghalmen, 08.30 hmm var det verkligen så? då läser jag referatet från matchen Leksand-Växjö där Leksands tränare beklagar sig över Växjös starka försvarsspel med citat; "Vi tvingas skapa allt på egen hand". Är det inte det som förväntas? Det kan väl knappast komma som en överraskning att man bör skapa sina egna målchanser som motståndaren försvarar sig emot och vice versa. Ja om man nu undantar matchen Aston Villa-Liverpool förstås.
 
Fick en ny skiva förrgår, (enda överraskning där är väl att jag fick den just den dagen) den skall jag spela nu och dricka kaffe!  Man måste ju vissa fasta punkter i överraskningarnas vecka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0