En intensiv vecka

Började vid 07.00 i måndags och avslutade vid 19.00 fredag, gått i ett brakande hela veckan..Och nu regnar det.
Och jag som tänkt klippa gräset, kanske för sista gången denna säsong och cykla mina nya stadstur som jag skapade i onsdags, lite drygt två mil om man åker i stadens ytterkanter och letar upp alla backar. Varvlopp föreslog jag men fru Syd tyckte att jag gick till överdrift.
Vi får se om och när regnet släpper.
 
Jag hör utryckningsfordon. Vattenplaning? Brand?
 
Knappt hunnit följa sporten alls den här veckan men Leksands inledning känns väldigt bra. Tror att vändningen i Skelleftematchen var mentalt viktigt men vi får se.
Premier Leagues största glädjeämne är min för del Crystal Palaces inledning. West Ham tungt. Chelseas miljarder har inte haft full effekt ännu. Och AFC Wimbledon, och Sunderland, ja det finns mycket att oroa sig för.
 
Jag väntar på en vinylskiva som förra veckan fanns i Holland på väg mot LA, det är inget nykapamde verk jag väntar på utan på en ny vinylversion av CCR:s "Cosmos Factory". Måste tillhöra rockhistoriens bättre album, finns inte en svag låt utan snarare en låtskatt som ni säkert hört på alla After ski och After work de senaste 45 åren. Söderspelat av coverband men originalskivan är otroligt bra!
Funderar på att ta en regnpromenad till city, se om skivan kommit, köpa en bok på Globe. Gå hem igen och fika med lite bättre samvete av att jag rört på mig..... Överdrift igen tycker fru Syd.
 
Ä va tusan,  jag sätter på kaffet!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0