Det tog snabbt slut

slutspelet för Leksand. Besviken? Ja tlls viss del men mest lättad över att få slippa en kvalserie som den HV71-Brynäs f n spelar. Ifjol räddade pandemin LIF så att i år tro på semifinal och final vore kanske att önska för mycket.
I sportens värld glädjer sig annars Syd över att AFC Wimbledon tagit några tunga segrar på slutet och förhoppningvis kan klara sig kvar League One. Vidare känns det bra att Charlotte Kalla fortsätter!
 
Ni som följt Syds återtåg efter operation m m (ej att blanda samman med Leksands återkommande återtog hoppas jag) så kan jag berätta att nu är i stort sett kryckorna släppta. Längsta promenaden sedan november genomförd. Uppföljande prover bra så nu kan vi (peppar peppar) se våren an med tillförsikt.
 
Pandemin lägger dock en våt filt över mycket, nu skulle Syd inte kunnat ösa på som vanligt i alla fall, men pandemin har medfört lite andra insikter. Bland annat att de program som jag aldrig tittat på förut har jag tittat lite på under denna period för att konstatera att jag kommer att återgå till föregående uppfattning, dvs att inte se dem igen.. Det skall lagas mat, skrattas hysteriskt och därtill gråtas en skvätt.
 
Nej jag klarar inte detta, säger Syd, som därefter vänder blicken uppåt och konstaterar att himlen är blå.  Lutar nu åt lite kaffe i solskenet och så har jag funderat på detta med korsord. Och gitarren har jag fått stämd, kände igår att jag glömt allt. Flera års gitarrdvala efter att min coach blev sjuk, synd, jag var ju på G säger Syd.  Med sikte på Idol och Talang?
 
Jag ropar ut en fråga till fru Syd? Skall jag sikta på Idol eller Talang?
 
Kaffe var det ja...jodå jag kokar själv, sätt dig i solen du så kommer jag ut med kaffe.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0