Status post 2

Snart en vecka sedan operation. Har läst op-berättelsen hur man skurit, borrat, sågat och haft sig i höften.
Gått ganska bra tycker jag, lite sämre idag men inte undra på att man blir lite trött. Jag har ju fullt upp om nätterna.
 
Igår natt var jag med en av medarbetarna på jobbet och köpte en bil i den vackra orten Riddarhyttan. Måste varit ett fynd för priset var 125 kronor. Men så var det inte heller någon etablerad bilhandlare som vi handlade av utan bilen hittades i ett dike....
 
I natt var jag i England, besökte den gamla ärevördiga fotbollsklubben Charlton Athletic. Exakt vad anledningen till mitt besök var är oklar men vi gjorde en stadium-tour i alla fall. Frågorna som jag fick påminde mycket om de enkätfrågor jag tidgare svarat på som medlem i AFC Wimbledon.
 
 
Inte mycket fotbollsarena var det på "The Valley"utan det var mest korridorer, trappor ooh hissar som vi gick omkring i,  påminde väldigt mycket om miljöerna i "Homeland" som vi tittade på tidigare på kvällen.
 
Fortsatte därefter ner på stan, ingen pubrunda utan butikerna påminde mycket om den butik som gestaltas i "Tunna blå linjen" som vi premiärsåg i söndags.
 
Hur som helst så gick jag runt på trånga gator i någon engelsk stad och rätt vad det var så fick en en så där fasadflagga som sitter utanför butiker i huvudet. "Kährs kaffe" stod på flaggan och nu inleddes en jakt på vems flagga det var..
Ingen kände igen den utan jag fick gå runt med den där flaggan tills dess jag skulle ringa min kompis i Borlänge. 
 
IT-utvecklingen hade dock avancerat så långt så att telefonen var integrerad i bilnyckeln. Inte tvärtom. Då visade det sig att jag tagit med fel bilnyckel så något samtal kom inte till stånd.
 
Jag får mycket smärtstillande f n och vissa preparat kan nog ha denna inverkan på sinnet. Spännande nätter men dryga........
 
Och inte går det bra för vare sig Charlton elller AFC Wimbledon heller. AFC Wimbledon bygger ny arena f n och Charltons arena var en gång i tiden en av de största i engelsk klubbfotboll,

 Från Wikipedia;

The Valley
The Valley.
Placering Storbritannien LondonEnglandStorbritannien
Typ Fotbollsarena
Kapacitet 27 111[1]
Hemmalag Charlton Athletic FC[1]
Datum
Invigd 1919[1]

The Valley är en fotbollsarena i Greenwich i sydöstra London i England. Arenan är hemmaarena för Charlton Athletic.[1]

Arenan öppnades 1919. I mitten av 1980-talet tvingades Charlton till följd av ekonomiska problem att lämna arenan, vilken började förfalla. I början av 1990-talet inleddes en omfattande renovering och arenan nyinvigdes 1992.

Publikkapaciteten är numera 27 111 och arenans fyra olika delar heter West Stand, North Stand, East Stand och South Stand. Publikrekordet är 75 031 i en FA-cupmatch mot Aston Villa den 12 februari 1938. Det finns planer på att utöka kapaciteten till 40 600.


Kommentarer
Postat av: Ccdenäldre

Om du har bilen kvar skulle jag vara intresserad av den. Återkom med priset 😎

Svar: Du får nog vara beredd att betala det dubbla...
sydjamesrevue.blogg.se/hytterikmanagement

2021-01-20 @ 09:44:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0