Syd firar bröllopsdag

För en som vunnit tävlingen "Bekantskapskretsens mest oromantiske man" så har dagen varit lyckad med frukost på Café de Paris och middag på balkongen. Och blommor.... det ni...
 
Fru Syd och jag har varit gifta så många år så man nästan skulle kunna tro att vi är gamla men  nej säger jag då. Det var ett arrangerat barnäktenskap. Fru Syds föräldrar ville att hon skulle gifta sig med någon som kunde bli att se bra ut och Syds egna föräldrar tyckte Syd skulle gifta sig någon med potential att bli rik. Vi var typ fyra och åtta år... Eller om det nu var tvärom eller inte alls...
 
Hur som helst, det blev ett kulturutbyte när Smedjebacken och Grängesberg slog till med bröllop för ett antal år sedan. Jag minns inte att någon stod på knä och friade, nej det var nog av typen, vi kanske skulle ta och gifta oss? Antagligen fru Syd för jag höll väl på med veden då också eller tränade. Så blev det. Vi kände nog egentligen lite press från släkten i USA som förvånats över att vi levde tillsammans, hade hus etc och inte var gifta.
 
Vi slog till som sagt efter att ha träffats på dans i metropolen Grängesberg (det var tider det) och när fru Syds föräldrar fick reda på att en Syd fanns i görningen forskade de lite, som ansvarsfulla föräldrar gjorde på den tiden och trodde att Syd själv var ett fosterbarn för det fanns ingen mer Grängesberg med efternamnet James. Och de hade ju delvis rätt.
 
Nu lämnar vi historien och går in i nutid, jag har missat bröllopsdagar förr men inte i år, nej i iår var det ovanligt välplanerat, ja kanske inte välplanerat direkt men idéerna rann till. Långpromenad i motvind med extern frukost inledde dagen, vi tog i och landade på drygt 28 000 steg. Kanske lite oromatiskt men jag bjöd på en glass halvvägs.. Men det blev bättre med middagen på kvällskvisten och hälsningar som ramlade in. 
Jag frågade nyss om fru Syd var nöjd med dagen.. 
 
Mycket nöjd, hon hade fruktat det värsta. Hämtpizza och en Premier League match på TV, Ungeför som när vi firade för 20 år sedan med en Londonresa. Fotboll lördag på Stamford Bridge och fotboll på söndagen på Boleyn Ground (West Ham). Fru Syd som är en ovanligt förstående fru Syd undrade varför jag hade bokat två matcher. Enkelt sa jag, det gick ju två matcher den helgen.
 
Lite bättre har det blivit.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0