Hur har vi med Corpus Sternii idag då?

Timing är svårt!
Den här helgen skulle Syd varit tillbaka i Holland - Utrecht, första gången sedan 2020. Ni som följt Syd genom åren vet att boendet nära Utrecht Centraal har gjort att Syd tagit på sig ett visst ansvar för tågtrafiken därnere. Ni kan läsa om detta om ni söker på februari 2020, 2019, 2018, 2017, 2016, 2015 osv.
 
Men nu får de klara sig själva, jodå jag hade nog ambitionen och gjorde en extra koll med sjukvården men det fanns andra som starkt avrådde. Fru Syd, döttrarna Syd och alla arbetskamrater. Jag insåg till slut själv också att det kanske inte var det smaraste att stå på mässa i Holland varför jag erbjöd mig att stå på mässa i Smedjebacken istället. MEN, samma där, samma gäng igen; fru, döttrar och arbetskamrater sa nej; Var hemma och vila dig!
 
NU är jag hemma och vilar mig och försöker övertala frun  att jag kan göra saker som inte gör ont! 
- Tänk dig nu för säger fru Syd!
- Jag har läst journalen säger jag!
- Jaha och vad säger den?
- Titta säger jag..
 
 
Sedan fortsätter jag:
- Du ser, det är bara bra att göra det som inte gör ont
- Det står smärta i fyra veckor, säger fru Syd och så lägger hon till att hon tycker att Syd skall ha ett stort avstånd mellan vad han själv upplever som klokt och vad som faktuiskt är klokt i detta läge.
- Hmm, säger jag då.(Samtidigt är jag ju lite orolig över att ha ont måste jag erkänna)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0