AI-Syd?

Har inte skrivit på en månad, nu är det januari månad som skall vara årets fattigaste. Nu syftar det på ekonomin efter jul- och nyårsfirande, inte fattigast på skrivinspiration och tid, men så är det i detta fall. Upplevd tidsbrist. Kanske skall överlåta till en AI att skriva? Nej vi kör!
 
Trots en inledning i varmare trakter kom januari att kännas väldigt lång i år. Period med alldeles för kallt väder, jättemycket snö ( som jag i och för sig gillar) men många kvällar gick till att skotta snö. Hem sent från jobbet. Köpte andningsmask för att kunna åka skidor när det är 12-15 eller kallare. Jag har som elitskidåkarna, känsliga luftrör. Ni som läste mina likheter med Calle Halfvarsson ser nu att det finns fler likheter med skideliten.
1. Som Calle, ungefär vart femte skidpass fungerar
2. Problem med luftrören vid kyla
 
Det är väl ungefär så nära skifeliten jag kan komma. Men har åkt rätt mycket skidor, senaste gångerna i den södra skidorten Norrbärke. Igår när jag kom fram mötte jag en man som just avslutat sitt skidpass och jag kastade ut min sedvanliga fråga och följande samtal utspann sig.
-- Gick det bra, spåren ok? 
Mannen svarade att han hade dålig kondition
- Jaha, säger Syd,  hur långt har du åkt?
- 1,8 är svaret.
- Ja men det var väl bra!
- Jag blev bajsnödig!
- Då tänkte jag att det var väl en märklig information att ge till en för honom helt okänd person men det sa jag inte utan istället något i stil med
- Ja det får man väl hantera.
 
Sedan kom en ny åkare in, tydligen en bekant så den här "sk-tinformationen" kanske var avsedd för honom? Samtidigt förändrades min bedömning av hans prestation. Han hade åkt 1,8 km visade det sig,  i min värld hade han åkt 1.8 mil.. Men det kanske berodde på att det blev mer sk-tåkning än skidåkning?
 
Själv har jag åkt så pass mycket att jag fått ont in min opererade höft, muskulärt. Fru Syd suckar uppgivet.
- Att du ALDRIG lär dig, det ju ALLTID samma sak!
sedan fortsätter hon..
- Och så blir du OROLIG och funderar på VARFÖR?
 
Jo jag vet! 
 
Nu skall jag hämta sand! Det gamla ordspråket "Vägverket behövs om sandningen skall fram" gäller inte länge. Sanda själv annars blir du väl liggandes i någon ishög.
Sedan blir det skiDåkning tror jag, känns lite bättre i höften tycker jag nog.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0