Nu är det tidig vår i Leksand, igen, efter 0-3 mot Brynäs!

Jag hade en f d kollega i Gävle en gång i tiden som av någon outgrundlig anledning var Brynäsfantast. Vi roade oss ibland med att skriva limerickar till varandra, oftast med idrottsligt innehåll. En hel del andra käcka kommentarer kom också från Gävle.  Leksand VAR DÅ ett stabilt Elitserielag men tyvärr föll vi ofta redan i första slutspelsomgången och då fick jag återkommande kommentaren; Våren kommer alltid tidigt i Leksand. Det gjorde den i år också. LIF hade ett mål för året; Återtåg till Elitserien och det missade man genom att underprestera. Willy Railos gamla klassiker "Bäst när det gäller" fick omvänd betydelse här ;"Sämst när det gäller". Thomas Kempe fick frågan om vad orsaken var till debaclet: "Vi har varit för dåliga helt enkelt", ja och så enkelt är det. Underbetalda är de inte! Har de ställt upp med hjärtat i alla lägen? - nej!  har förmågan räckt till? -nej, uppenbarligen inte. Syd James har tidigare under kvalserien sagt att det är ett ansvar att representera Leksand, ett av idrottens starkaste klubbmärken. Supporterklubben och ståplats har varit bäst i år, igen! Nästa år får vi säkert se ytterligare ett antal lycksökande nya "Leksingar" skrinna in för återtåg 4.  Skall vi gissa på 12-14 nya?? Om vi nu inte skall bygga något annat, med spelare som känner för Leksand och inte enbart för pay-checken. Det går att få överbetalda spelare att prestera: Jag hoppas ni såg Champions League matchen Liverpool-Arsenal (4-2) igår kväll. Vilken fantastiskt bra match! Kamp, teknisk briljans och hjärta. "You never walk alone" som "the Kop" alltid sjunger. Det gör förvisso inte Leksand heller men nu är det tungt!

Kommentarer
Postat av: Lars

Always look at the bright side of life, följt av en visseltrudelutt, kan man höra i filmen life of Brian. Det är den inställningen som måste råda nu! Leksand är laget i hjärtat oavsett serietillhörighet. Under säsongen har jag funderat på vilka spelare som skulle behöva bytas ut. Jag fann endast en par stycken. Kvalet gick åt pipan, tråkigt. Hösten kan bli intressant om Rögle och Malmö får elitseriestatus. Leksands VD Håkan Åman tänker satsa vidare mot elitserien. Jag hänger med, häng på du också Syd James. Idag avslutas kvalserien och sedan är det inte så himla långt till premiärmatchen i Ejendals arena. Vem vet kanske ett derby mot Mora!! Kul´!!

2008-04-10 @ 10:42:15
Postat av: Syd James

Syd James har haft Leksand i sitt hjärta sedan han blev dalmas och det är länge sedan det. Leksand är och förblir i den positionen oavsett Elit eller div 3. Allsvenskans slutfas är f ö mycket mer dramatisk, spännande och bra är Elitserielunken. Jag sjunger med: "always look at the bright side of life" tilutt, tilutt (skall synbolisera en liten vissling)

2008-04-10 @ 14:24:17
Postat av: BORNOR

Hej

Fick blggadresen av Lars L. Har botaniserat lite bland inlägen - mycket läsvärt - Dock tycker jag att ni båda övervärderar Leksands If. Tacka vet jag HV71.

BORNOR

2008-06-24 @ 20:26:09
URL: http://bornor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0