Det har blivit mycket nu men det har blivit bra - CD köp

Här min vänner kommer en liten innehållsförteckning av senaste två månaders skivköp,.Informationskällor och inspiration till köp är oftast MOJO, DN/SvD onsdagar, enstaka tillfällen DI helgbilaga samt butikspersonal på olika ställen. Inköpsställen har varit huvudsakligen Ginza, Tower Records, Swordfish, HMV. Lite mer fullständiga recensioner kommer så småningom, allt nedan är dock värt att inhandla.  Min second-cousin i USA beskrev allt mycket väl för något år sedan, ungefär så har sa han fritt översatt; När jag kommer in i en skivbutik så står de där i/på hyllorna och pockar på uppmärksamhet. De ropar : Buy me, please buy me och då gör man det och det blir ofta alldeles för många skivor. Vi brukar besöka butiken Electric Fetus tillsammans, för övrigt rekommenderad butik i Mojo`s "Recommended Retailers". Minnesgoda läsare kommer ihåg att även The Swordfish i Birmingham, UK är en Recommended Retailer. Nu börjar ni förstå: De ropar lika till mig; Köp mig, snälla köp mig, jag hör väldigt bra och plötsligt går man där med;
Nils Lofgren "The Loner - Nils sings Neil" - lugnt, väldigt bra tolkningar av Neil Young låtar. Nils spelar f ö gitarr i E Street Band,
Wilco - "Being there" - allt som Wilco gör är bra på något sätt, stark Armericana
O´Brother -where art thout? - Americana root skulle jag vilja säga. Kanske lite för mycket Root för att passa mig perfekt. Men ändå bra! Soundtrack från filmen med samma namn.
The Pogues Box Set - Irländsk folkpunk - ja Pogues känner ni till. När de är bra då är det riktigt bra!
Coldplay - "Viva Lavida" or "Death and all his friends" - U2 influenser. Växer men inte hundra kanske.
John Hiatt -"Same old man" - Rätt lugn, mer root tycker jag. Hiatt är alltid bra!
Joe Fournier - "Dirt road joyride" - mycket Americana är det. Kanon!
Fleet Foxes - påminner om lite gammal 70-tals Vertigoprogg. Seattleband. kanonbra!
Fleet Foxes - förhands-EP:n; "Sun Giant" , bara att kapitulera och inhandla. Tack Swordfish!
Howlin Rain - "Magnificent Friend" - kanonrock. Kör på bara!
Billy Bragg - "Love and Justice". Gillar ni BB sedan förut så blir ni lyckliga av denna CD. Stark comeback!
Bill Wymans Rhythm Kings - "Just a thrill". Bra med Albert Lee, Mark Knopfler.
Sabaton -"The art of War". Blytung uppföljare. Warrock" Heavy. Bra kör eller hur LS/MLS?
Emmylou Harris - "All I intended to be", Skulle vilja träffa Emmylou - kanon-CD
Neil Diamond - "Beautiful Noise" producerad av Robbie Robertsson - det räcker och som sagt Neil har jag fått omvärdera efter;
"12 Songs"och senaste "Home Before Dark" bägge producerade av Rick Rubin och så rekommenderade MOJO även
"The Greatest Hits 1966-92". Ja jag säger att jag omvärderat. Det ÄR bra!
Dennis Wilson: "Pacific Blue Ocean" - återutgiven efter 30 år. Lyssna säger jag!
"Crayonsmith" -"White Wonder" Irländsk rock i ung tappning. Har inte fastnat riktigt ännu och detsamma gäller
new amusement - "any port in a storm" - lite för mycket post-punktempo tycker jag. Men växer.
Elvis Costello -"Momofuku" - Core-Costello. Bara njut men köp först förstås! och så har vi
MUDCRUTCH - med låten "Crystal river "- det är så bra, så bra!

Nu är det fler som ropar hör jag. Men de ropar inte köp mig,köp mig utan lägg dig, lägg dig! Det gör jag snart men lyssna bara på den här låten med Mogwai- Young Team återutgiven. Inte somnar men lugnt efter den inte och det är heller inte meningen, Skaver bra!
Hälsar Syd i hörlurarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0