Försäkringskassans beslut så sjuka att man funderar på om de är riktigt friska.

Om ni följt debatten kring den kvinna i Uddevalla som cancersjuk fått besked om att för att få sjukpenning med 80% så måste man vara döende. Detta var beskedet från FK. Nu hörde jag ikväll att FK backat. Den medieansvarige på FK har gått mediaträning och gjorde nu en pudel. Dock en väldigt dålig pudel; ungefär en Biskop Brask; "Härtill är jag nödd och tvungen". Försäkringskassan har genomgått en märklig förändring; tidigare var förtidspension lösningen på allt( ja jag vet att det inte heter det men det är det ändå handlar om), man beviljade förtidspensioner i vårt och torrt. Ung som gammal åkte med!
Sedan blev det en annan "ordning"; FK gör en utredning och upptäcker att antalet förtidspensioner ökat kraftigt i Sverige. Undra på att forskning ibland kan ifrågasättas. Försäkringskassan gör den fasansfulla upptäckten att antalet unga pensionärer ökat, värt att notera borde ju vara att man själv fattat besluten. En ny byråkrat uttalar sig förfärat över utvecklingen som man faktiskt ordnat helt själv.  Då kan man snacka om pudlar och medieanpassning. Förut fuskade ingen nu fuskar alla, ungefär så låter det. Bevare mig väl säger Syd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0