Syd smashar i Båstad!

Vi kan nu lägga ännu en Båstadsvecka till handlingarna, huruvida det spelats tennis kan man fundera över däremot har alla festande människor (allmänt kallade "partyeliten") som köpt champagne för 46 000 kronor flaskan varit på löpsedlar och tidningssidor och även i morgonsoffan på TV 4.  Många har upprörts över detta men Syd säger bara; Varför uppröras av detta? Det är väl självklart att om de fina ungdomarnas föräldrar nu efter många års slit lyckats få ett antal tiotals/hundratals miljoner i diverse bonusar och lön, som beviljats av någon annan i bekantskapskretsen, så skall väl barnen få unna sig lite. Jag tror inte ni vill byta med dem i alla fall! För att kasta bort pengar på det sätt som beskrivits räcker det inte med mycket pengar, det krävs ett fiskmåsbeteende också! Mycket pengar är väl OK men fiskmås vill ni inte vara. En fiskmås svävar till synes högt över alla andra, coolt avvaktande för att spana in rätt tidpunkt för att slå sig ner. När de väl slagit sig ner blir det mest skrän och att de skitar ner. Nu har jag inte med ett ord nämnt IQ-fiskmås. Som sagt det räcker inte med mycket pengar man måste vara lite osmart också!
Och sedan såg jag att fotbollshjälten "Tjillevippen" gjort sig illa. Lilla gubben då, Men det kunde vara värre: Han skulle kunnat vara expertkommentator. Bevare mig väl! säger Syd. Watch up! Nu smashar vi in matchbollen för årets Båstad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0