FRA spanar på Syd?

Jag hörde fel först och trodde att de skapat en lag för IRA, de gamla kämparna från Nordirland men jag hörde fel som sagt. Nu kommer Försvarets Radioanstalt att följa Syd i hälarna, syna honom i sömmarna, vända ut och in på fickorna, trampa i klaveret, kasta yxan i sjön, vända varje sten och signalspana så det står härliga till. Nu kan Syd inte skriva Terroristspaning längre, än mindre bedriva densamma (se tidigare reportage från Baskien). Syd måste undvika norska koner (se tidigare reportage från Norge), inte nämna ordet fotbollshuligan (se tidigare recension) inte skriva om Christer Sjögren eller andra schlagerhjältar. Stopp! säger ni nu, vad har detta med saken att göra? Ingenting säger Syd om frågan nu gällde schlager! Nu är å andra sidan schlager nära nog signalspaning! Man hör någon signal i bakgrunden och spanar in i kläderna, i den mån de som avger signal har kläder. Och, ja, jag håller med, tunga kläder skymmer rösten,  nåja. Jag tror det är bra med lite signalspaning, tänk så mycket spännande de kommer att få höra. Vissa ord dyker upp i etern (signalmottagern) -  och ungefär så här kommer det att gå till har Syd listat ut; Syd skickar ett SMS, krypterat, till X med orden; "Samling kl 1900, var i tid och ha utrustning, ikväll skall vi ta dem".  Nu reagerar sökorden som FRA lagt in. Samling pling - folksamling, demonstration, grupp?, helikopter ut, "kl 1900" blir klockan nittionhundra, militär angivelse av tid. Pling, pling. Förbereds invasion? fientlig aktivitet? Försvaret larmas - läge gult = var beredd. "Ha utrustning" pling, pling, pling. Utrustning - vapen, bomber, kemiska stridsmedel? Hemglass? Pling! Biologisk attack! "Ikväll skall vi ta dem" Pling, pling,pling Är det attack mot Riksdagen? Vilka fasta mål finns i närheten (McDonalds finns ofta i närheten med fasta mål). Ja ni förstår själva, detta kommer att skapa arbetstillfällen. Det är egentligen Arbetslinjen som driver detta! Att sedan Thomas Bodström (S) lade förslaget från början och nu lika ivrigt agiterar emot kan vi bortse ifrån. Det är klart att FRA skall få spana lite, vad skulle de annars hålla på med? men Syd säger bara "Watch up" vi kanske spanar tillbaka!
Vad egentligen Syd skrev i sitt SMS är en annan sak: Damlaget skulle samlas kl 19.00 ,ha fotbollsskorna på sig, vara tid och spela ut motståndarna, men det förstod ni redan. FRA! hallå är ni där? Jag bara skojade med Er lite grann! Förlåt! Terrorist, huligan....jaja förlåt igen, bombnedslag. OK jag lägger av. Stäng av nu FRA, jag skall bara skicka en beställning till Ginza (pling, kinesiskt?......)

Kommentarer
Postat av: Monika L

Hur kommer jag i contakt med din sponsor La Redutt?

Tänk att få köpa en sommarrea för endast 70% och med ett tankestreck före!

"I Love Europe" tillhör bland de finaste hyllningar till Europas golfbanor. Syd, du kan inte mena att du uppskattar den?!

2008-06-24 @ 21:40:06
Postat av: Syd

Bäste Monique, ingen kommer i kontakt med mina sponsorer, kan vara ett problem det medges. Och M, jag uppskattar inte "I love Europe". Vi lyssnar på the Pogues istället.

2008-06-28 @ 12:08:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0