I´m in love! (with Mudcrutch´s "Crystal River")

Denna underbara torsdagsmorgon vaknade klockradion till liv 05.20. Och vad strålar det för ljud? Jo Mudcrutch! Jag lyssnar på Tom Pettys stämma, väcker fru Syd med ett "Lyssna, detta är Mudcrutch, vad bra det är".Jag har CD:n i hyllan och nu under dagen har jag kört den tur och retur Stockholm och den är riktigt riktigt bra. "Mudcrutch" är gruppen som Tom Petty hade en gång i tiden innan Heartbreakers. Nu har han samlat det gamla gänget efter sisådär 30 år och levererat en kanon CD. I´m in love with "Crystal River"! Detta underbara femte spår på CD:n rullar på i 10 minuter. Och det är så bra!
Tänk om jag hade vaknat till någon klämmig schlagerlåt typ "I love Europe" eller något annat elände. Hur hade dagen då blivit? P 3 klarar jag av att lyssna på till 06.00 sedan tar trams och flams och dålig musik över. Det har hänt förut att jag vaknat till klockrena (ursäkta vitsen) låtar när klockradion slår på men det är ändå undantag. "Scare Easy", "Orphan of the Storm" och "CRYSTAL RIVER". Mudcrutch tack! Nu kunde jag till och med bära en tysk fotbollsseger i kvarten utan att falla ut i negativa omdömen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0