Livet är grymt, sa grisen...och Syd funderar över livets orättvisor

Vi har precis, med rätta, upprörts över att dunproducenterna river dunet av levande gäss och änder. I vanlig ordning skall importörerna NU ändra sina kontrollsystem, det hade de ingen aning om, vi trodde osv. Varför upptäcker de aldrig något själva utan skall stå där med bortförklaringar när man avslöjats med "byxorna nere". Verkligheten är bister.  Jag skall nu citera följande ingress till ett annat TV-program som också får en att rysa inför vad som tänkas kan komma:

"Hennes liv är en evig karusell fylld till bredden av arbete och åter arbete". En barnarbetande flicka i Kina? En stackars kvinna i Bangladesh? En hemmafru i Bredäng?

Nej mina vänner vi talar om den svenska fotomodellen Victoria Silvstedt! Huvaligen vilket slit hon har!

Nu är det nämligen så beskaffat här i världen att Syd har sen fotbollsträning på tisdagar, kommer hem lagom till att se den avslutande väderprognosen på TV 4 sedan tar "realityserien" "Victoria Silvstedt -my perfect life" vid. Och vad värre är Syd brukar titta en stund! Att Vickan (ja vi som känner henne lite så där kallar henne så) har ett liv fyllt till bredden av arbete och åter arbete förstår jag. Inte bara livet, hon verkar också ha både läppar och andra utstående kroppsdelar  fyllda till bredden, inte av arbete kanske men det har nog i alla fall lagts ner en hel del arbete... ohåjaja.
Hennes liv som är en "evig karusell "verkar dock mest bestå i att puta lite med olika kroppsdelar, sucka över att behöva shoppa och människor som tittar vilket är såååå jobbigt.  Ja det är liksom så.  Livet är inte rättvist!

Jag hörde nyligen om en som skådade ner i en motsvarande urringning  som den Silvstedt presterar och trodde att han befann sig mitt i Silicon Valley.

P1 idag; en debatt/inslag om att vi måste jobba längre upp i åldern. Det blir nog ett fortsatt liv fyllt till bredden med arbete och åter arbete om Silvstedt skall hålla som modell fram till fyllda 43. Och då kan det vara så att det man tappar på gungorna för man ta igen i/på karusellen............

Mina vänner, avslutningsvis. Ja Lampards utvisning var lite hård men jag måste tillstå: Liverpool vann rättvist. Nu skall vi laga mat..........ja koka makaroner är också matlagning.

Kommentarer
Postat av: Lars

Hej Syd!



Varför är du så arg? Vi har så mycket roligt som står för dörren! Tänk bara... På Lördag god mat i goda vänners lag, snart vår och en förhoppningsvis rolig kvalserie i hockey.

Jag tycker det ser bra ut i laget! jag har bara en fundering... Mathias Johansson?! Hmm?

Victoria Sillplätt, vem är det?

2009-02-04 @ 10:33:35
Postat av: Lars

Hej Syd!



Varför är du så arg? Vi har så mycket roligt som står för dörren! Tänk bara... På Lördag god mat i goda vänners lag, snart vår och en förhoppningsvis rolig kvalserie i hockey.

Jag tycker det ser bra ut i laget! jag har bara en fundering... Mathias Johansson?! Hmm?

Victoria Sillplätt, vem är det?

2009-02-04 @ 10:34:55
Postat av: Syd James

Man glömmer lätt bort att det roliga när man, ja när man inte kommer ihåg utan låter Victorias dunbollar distrahera ens sinne. Du har rätt, de senaste värvningarna ser bra. Jag har efterlyst backförstärkning och den kom. Mathias kanske man kunnat avstå men man vet aldrig. Och om 14 minuter övergår fredagen i lördag och trevliga vänner kommer.

2009-02-06 @ 23:47:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0