Ett tack till Kaká! ....och andra viktiga frågor

Det kanske finns ett uns av idealism kvar även i den yttersta proffsfotbollen. Kaká tackade nej till Manchester C trots miljardersättning. Det hedrar dig Kaká! Även om jag nu inte är någon stor supporter av italiensk fotboll så är jag ändå glad att du stannar i Italien. Forza Kaká!

Två andra funderingar har jag haft de senaste dagarna när jag åkt runt i snöfallet. Nog kör väl plogbilarna mycket saktare nu för tiden? Det rör sig ju knappt framåt! Jag blir tokig, nästan, av att krypa runt i 33 km i timmen. Det var bättre förr som vi brukar säga, då dj--ar körde de så snöspruten stod en femton meter in i skogen! Jag tror jag citerar Hillary (nej inte Clinton utan mitt kusinbarn i Seattle): Step on it Bruce! Då blev det gas i backarna i Seattle, och Hillary var väl en fem sex år på den tiden! Det ni Vägverket vore nåt det!
Min andra fundering gäller också snön (värst vad jag snöat in på de här frågorna): SMHI varnar för stora nederbördsmängder! Det kan komma upp till mellan 5-10 cm nysnö!????? Vadå,?säger Syd Nu är det snart en klass 1 varning från SMHI bara någon nyser i Värmland eller släpper sig i Tranås. Varför har det blivit på detta viset? Nej lite rejälare tag om jag får be. Jag tror jag citerar Lundell (Ulf alltså, inte Erik),;Snön faller och vi med den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0