Nu förstår jag

varför jag blev sämre av att springa, åka skidor,  skridskor, promenera när jag hade min lilla förkylning som alltjämt vandrar upp och ner.. Jag har varit till doktorn nämligen och han tittade, knackade, lyssnade, stack, nej inte iväg utan i fingret och lyssnade igen och konstaterade; Nja du har nog bronkit och status post pneumonia - dvs du har nog haft en släng av lunginflammation. Då skall du inte träna utan äta dessa medikamenter. Jahapp!

Det hindrade dock mig inte att i veckan få hem årets första skivor som kom från Ginza; Ja jag köpte den där Genesisboxen 1970-73. Då var Genesis bra! Peter Gabriel var leading i bandet. När han sedan försvann och Phil Collins tog över blev det med tiden allt smörigare. Sedan kom "Jack Bruce Live at Ronnie Scott´s". Jack såg fru Syd och undertecknad i mitten på 70-talet, det var i London,  jag minns inte exakt var men jag minns att konserten blev bombhotad så vi fick utrymma och därefter var det svårt att frammana någon riktig känsla för musiken. På den tiden var det IRA som var hotet i London. Ronnie Scott´s har jag besökt några gånger. Inte riktigt samma känsla som Marquee men en bra och klassisk jazzklubb. Slutligen kom Ry Cooders Anthology - karriärtäckande och väldigt bra. 

Nu förstår jag ingenting: Skall Manchester City köpa Kaká för miljarder? Please don´t do it, you will kill english football! Arsenal´s Wenger har en sundare inställning; spendera inte mer pengar att vad fotbollen inbringar genom publikintäkter, reklam och TV. Hör ni det är ju finanskris! Vilket inte heller Volvochefens bonus har förstått. Han kommer snart att säga: "Det har aldrig varit aktuellt att plocka ut någon bonus under rådande omständigheter, det var bara tidningsspekulationer."

Passade för övrigt på att besöka ortens vinylshop idag; Det blev ett par Lundell och en Dr Feelgood. Den doktorn skall jag nog söka nästa gång för nog känner jag mig väl lite sämre idag........jag tror nästan min förkylning följer börsutvecklingen, den går ju också lite hackigt. Hoppas dock att min högkonjunktur kommer fortare...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0