Nyårslöften och:

Jag har lovat att åtminstone starkt överväga att säga upp prenumerationen på den lokala tidningen. En helsida om en person som spår i Tarotkort om den ekonomiska utvecklingen. Finns det inget lågvattenmärke för de journalistiska ambitionerna?
Jag har lovat att fortsatt vara väldigt skeptisk mot de här börsmänniskorna även om jag tycker att deras förutsägelser inför 2009 känns trovärdiga; Börsåret 2009 blir bättre än 2008! Eftersom börsåret 2008 var det sämsta någonsin så är väl möjligheterna goda att denna väl genomtänkta prognos kommer att stämma, alla börsnedgångar på max 41% under 2009 innebär att börsåret blir bättre än 2008. En sådan prognos skulle  man nästan kunna åstadkomma själv.
Jag har lovat att sova lite mer.
Jag har lovat att äta lite mer.
Jag har lovat att träna lite mer, nej just ja, träna lite mindre var det jag lovade. Men det här löftet tänkte jag  å andra sidan inte hålla.
Jag har lovat mig själv att köpa NÅGOT färre skivor i år, men å andra sidan vet jag redan vad jag skall köpa de närmaste månaderna.
Jag har lovat att försöka koppla av lite mer men jag kopplar av bäst till musik så då krockar det med föregående löfte.
Nu lovar jag att inte lova så mycket nästa nyår.

och:

Hör ni, har ni läst High Fidelty av Nick Hornsby? Huvudpersonen där älskar att göra sådana där "blandband", det gör jag också, fast på CD numer. Jag gjorde en julskiva i år som några har fått och nu har jag gjort en liveskiva som jag är väldigt nöjd med. Nej nej, ni kulturens riddare behöver inte vara oroliga. Det är inte någon Absolute Christmas, eller Christer Sjögrens, Elvis Presleys, LarzKristerz´, Il Divos, Sanna, Jill, Jull eller vad det heters vackra julsånger, nej på mina "bland-band-CD" är det BRA musik. Riktigt bra musik . Tycker Syd i alla fall.

Igår åkte jag långfärdsskridskor på en kort bana som gick runt vår närliggande tjärn. Härligt i det vackra vintervädret. När jag åker där kommer en kvinna springades över isen. Det visar sig vara en lady från New York som är i grannskapet på besök. Hon frågor om hon törs gå över isen. Sure! Säger Syd, hon ber mig fotografera henne vilket jag gör och så åker jag vidare. Kvinnan försvinner, nej inte ner i sjön för isen håller.
Jag åker vidare, det blev väl en 15 varv kanske, då ser jag plötsligt en kvinna komma springande över isen, jag hann tänka att det var väl ett förfärligt springande på fruntim.. kvinnorna idag. Det visar sig dock vara samma kvinna som är så oerhört begeistrad över snön, isen, solskenet, björkarna och Syds bländande skridskoteknik (nej där skojade jag till det lite) så hon vill att jag skall ta ett kort till, vilket Syd gör och sedan åker jag vidare det blev väl en 15 varv kanske och då ser jag plötsligt en........

Nu skall jag ut och gå. God fortsättning på Er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0