The Battle of London May 10 2009? Och lite annat som Syd "har för sig"

Tyvärr kommer jag att missa direktsändningen av The Battle of London imorgon eftermiddag men reprisen kan vi kanske klara. Imorgon möts Arsenal och Chelsea på Emirates (höll på att skriva "Highbury "där  bygger man f ö lägenheter runt planen). Min teori bakom "the battle" är följande: Bägge lagen slogs ur Champions League i veckan. Arsenal föll klart medan Chelsea hade sitt hemma, trodde man, innan man föll på ett skott från Barca i tredje övertidsminuten. Frustrationen över detta och domaren var STOR, mycket STOR till och med.
Nu möts man i ett laddat derby, Arsenal vill vinna, dels prestige och dels finns teoretiskt chansen för Arsenal att överta Chelseas tredjeplats = direktkvalificerade till CL. Alla kommer att satsa allt. Ashley Cole är hatad på Emirates, ja det finns mycket som talar för ett fältslag imorgon. När ni läser detta vet ni antagligen hur det gick. Var det ett önsketänkande från Syd eller blev det en realitet?

Syds eget lilla "Battle" idag har bestått av hemmaaktiviteter som borttagande av lister, putsning av spackel, dammsugning av samma spackel vilket resulterade i samma spackel fyllde dammsugarpåsen totalt och ny måste inhandlas. Tänk så mycket lite spackel kan hitta på.
Nu har jag inte bara haft detta lilla spacklande för mig utan vi har gjort lite annat (jag kallar mig själv för "vi" just nu) också; t ex som att göra en ny samlings-CD som vi skall berika några vänner med hade jag tänkt.
Jackie Leven, JJ Cale, Mofro, Zevon, James Ulmer, JJ Grey  mm bjuds.  Yngsta dotter Syd har satt betyg och jag ser att det blir klart godkänt ; VG+.

Att  uppmana att "rösta" och sätta poäng på mina skivor är något jag "plågat" familjemedlemmar med de senaste åren, senaste och senaste förresten. Hur är den här?, sätt en siffra mellan 1-10! Det har jag nog hållit på med sedan jag själv var mellan 1-10 typ! Om jag tänker efter lite grann. För mycket skall man inte tänka efter, utan det är bättre att tänka efter före så att säga.

Jag kan för övrigt meddela att någon röntgen  av näsan blev det inte. Inte ont längre och lite sned näsa kanske gör att man får lite mer karaktär så här på vårkanten.

Zita Swoon avslutar nu min samlings-CD och Syd skall träda ner i sängen och läsa morgontidningen - det där dj---a spacklet gjorde att hela förmidda´n försvann i ett grått dammtöcken.

Kommentarer
Postat av: CC den yngre

Kan ju meddela att jag inte är så värst nöjd med utgången på detta härliga derby. Nej usch nej.

Först LIF med ett pladask in i verkligheten (kvalserien) och nu ett alltför ungt Arsenal med ett tag till att se och lära

2009-05-12 @ 23:46:55
URL: http://randomprestige.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag är benägen att hålla med dig CC d y. Jag tror Arsenal har ett kanonlag på gång, var Leksand står inför framtiden känns osäkert. Men vi hoppas! In LIF we trust!

2009-05-15 @ 16:52:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0