Läslusten åter - + andra små tips

Jag har lyckats fullfölja en bok! Leif GW.s självbiografi läst på ett par veckor - trots att jag bara läst efter 23.00 på kvällarna. Endera har jag lyckats jaga upp adrenalinhalten så att jag varit piggare än normalt och inte somnat förrän vid 00.22 tiden, eller så var boken bra eller så här jag lämnat tidskrifterna därhän ett tag. OCH svaret är;
 
Ja precis som med allt annat; det hänger ihop. Jag kan rekommendera boken - Leif GW:s klassresa är intressant att följa men jag måste ända säga att sidorna om Geijeraffären var de mest intressanta (Förlagan till boken Grisfesten och filmen Mannen från Mallorca, tror jag den hette).- Nu har jag kastat mig över Lundells nya och sedan har jag Jonathan Franzen och sedan har jag - få se nu? Hur skall jag få tidskriftshögen att minska? Sedan det här med 00.22, undrar om min nattpigghet gör att löpstegen känns tyngre och kortare än normalt? Dvs Leif GW:s klassresa hänger ihop med mitt löpsteg. Snacka om kaosteori, relativitetsteori och annat "blaj" det här 'är samband det som inte ens nobelpristagare förstår...

Vi får se!

För övrigt fick jag hem en Blue ray från USA häromdagen. "Crossroads 2010" - Eric Clapton guitar festival in Chicago.  Den ni mina damer och herrar bör ni skåda in. Och dit vill jag åka! Efter att ha kollat Blue rayen så tror jag till med den är bättre än en  Diggiloo-kväll på SVT. Det var inte bara Eric som kom utan även två CD med Jayhawks - bland annat Mockingbird time och deras första i remastrad utgåva.

Sammanfattningsvis så rekommenderar jag egentligen allting f n, ja inte inte "Diggiloo" och "Bonde söker fru" då men i övrigt ser det ju rätt bra ut på nöjesfronten. Nej Britney Spears får ingen rekommendation heller när jag tänker efter. Och knappast....... nej nu sluter jag så att inte min oerhört positiva kraft rinner iväg med höstregnet. Såg förresten att någon tyckte att Gunde Svan skulle göra en TV-serie i Afrikas vildmark; "Gunde söker gnu".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0