Sverige-Holland 3-2 utan Zlatan! Med Zlatan, vad hade det blivit då?

Det får vara hur det vill men den taktiska dispositionen, Sverige vann och många slumpens skördar var det. Straffen, en ren tillfällighet, men ett resultat av uppoffrande arbete av Elmander. Ett snabbt inkast osv. Men Hamrén kanske gör som de gamla fältherrarna gjorde; de skrev strategin efter slagen - det blev mer rätt då liksom. Man red ofta totalt fel i dimman eller dammet och kom plötsligt fram någon helt annanstans mot vad man hade tänkt sig vilket blev lika överraskande för fienden och efteråt blev det hela omskrivet som en mycket skicklig militär strategi. (Läs Peter Englund)

Igår var det 10 utespelare som gjorde ett självuppoffrande jobb, sprang och slet. De Zlet som tusan. 

Jag är inte alls säker på att resultatet blivit detsamma med Zlatan på plan. I och för sig vet jag jag med mig att jag alltid varit Zatan så kritisk mot Zlatan som jag tycker han borde prestera mer för lönen. Han är bra, ibland, men världens bästa spelare har han aldrig varit och kommer heller inte att bli det. Speciellt inte nu när han börjat tappa fokus på fotbollen - jättekul för Milan som betalar 10-tals miljoner årligen för att han just skall fokusera fotboll och leverera.

Hatten av för Sverige, kul match att se! Nu får Hamrén vara kvar över EM i alla fall. Och då slipper han ha halsduken på sig - vårt lilla modelejon - för EM går på sommaren!

Och ikväll spelar Leksand hemma. Förlust ikväll då är tränarna ute på hal is. De kanske kan byta med Brage som har fjärde tränaren inne nu, den här säsongen. Det finns många tränare över runt Domnarvsvallen om man så säger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0