Mitt i bland alla segrar kom en stor förlust.

I all uppståndelse efter segrar för Chelsea och Brynäs så missade jag att rocklegenden Levon Helm gick ur tiden i veckan. Jag citerar ingressen till en artikel signerad Martin Jönsson i SvD:
 " Han var den enda amerikanen i det största amerikanska rockbandet och på många sätt dess musikaliske ledare. I torsdags kväll förlorade Levon Helm kampen mot cancern, men först efter att ha återuppstått som centralfigur för en levande rotmusik, 40 år efter bildandet av The Band." Slut citat.

The Band är/var ett av mina absoluta favoritband och konserten "The last waltz" som filmades av Martin Scorsese är odödlig och bör ses av alla.

Även ni som läser Syd men inte är så begeistrade över hans musiktips alla gånger ta er tid att lyssna på tipsen nedan.

MODE är inte Syds bästa gren men skulle nog kunna bli det.... nej nu skojar jag med er, rejält till och med, men jag läste i alla fall en intressant modeartikel om att USA tar hem jeansen igen. En yngre (?) och allt mer medveten konsumentgrupp frågar mer efter lokalt producerade kläder, med känd härkomst, producerade under bättre arbetsförhållanden och mer personifierade! Bra, säger Syd!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0