Vi summerar veckan som gick

och kan konstatera att vi inte gick så mycket. Dock blev det dryga 10 mil cykel 2+4+4, varav det mittersta var drygast då jag cyklade landsväg med min mountainbike och min kompis låg och rullade på sin racer med lättrullande hjul. Inte en meter gratis, fick ligga i som den värsta hjälpryttare på Tour de France. Slitigt blev det. I söndags blev den en tur från Tomelilla, över St Olof, Vitaby, Ravlunda kyrka, vidare över skjutfältet och vidare upp till Maglehem. Gick väldigt bra! Men nu har jag ont i ryggen, ju mer cykel desto mer ryggont. Hur som helst det blev även 15 km löpning 7+8 så totalt 5 pass den gågna veckan. Denna vecka har börjat med en "vilodag"; trädgårds- och husarbete + en stretchpass.

Kommentarer
Postat av: Tant Sonja

Jag har funderat på en sak. Om man har löpning som sin huvudsakliga motion, blir det inte väldigt påfrestande för lederna i längden? Varje löpsteg innebär en smäll mot fötter och knän?

Svar: Jo, risken finns, viktigt med bra skor, rätt teknik och underlag.
sydjamesrevue.blogg.se/hytterikmanagement

2015-07-23 @ 14:16:51
URL: http://https://tantsonja.wordpress.com/
Postat av: Tant Sonja

Jag har hört talas om något som heter framfotslöpning eller nåt liknande. Det sägs att det ska vara mer skonsamt för lederna.

Svar: Olika skolor säger olika, jag kör mer rullande på foten, yttre hälsida först väster tåsida släpper markkontakten.
sydjamesrevue.blogg.se/hytterikmanagement

2015-07-30 @ 17:48:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0