Vasaloppet är målet!

Midsommardagen 2015 kl.13.40.
Jag är nu anmäld till Cykelvasan i augusti och till Vasaloppet i mars. Ett skäl till detta är att "tvinga" mig själv till att lägga lite mer tid på mer varierad och lite mer kvalitativ träning.  "Bara vara", "Nu skall vi äta lite gott och sedan bara njuta" är inte riktigt min melodi. Tyvärr kanske, då detta säkert också är bra aktiviteter.
 
Nu har jag i alla fall tänkt dela med mig av mina träningsförberedelser inför dessa två lopp. Om jag fullföljer loppen och fullföljer ambitionen att upprätthålla denna "träningsdagbok" återstår att se. Vi börjar idag med lite allmänna funderingar kring om jag skall träna idag överhuvudtaget. Midsommarafton och födelsedag igår gjorde att det blev alldeles för sent för en person som inte kan sova om morgnarna. Sex timmars sömn var förhoppningen när jag släckte lampan i natt vid halv tretiden, men som vanligt vaken vid 05.30. Stark ambition att somna om, lyckades inte, slog på nyheterna vid 7-tiden, började läsa en bok vid 07.15 ("Löparens Hjärta" av Markus Torgeby). Sedan var det möjligen en stunds slumring.
 
Kroppen känns oerhört seg idag måste jag erkänna, kört lite tomtarbete och nu skall jag ta en kort sväng med röjsågen, sedan får vi se hur det blir. Jag har via tidningen "Vasaloppet" sett ett träningsupplägg för Cykelvasan, "motionär" siktar jag på. Verkar ändå ganska tufft. Speciellt att köra igång idag.
 
Midsommardagen 2015 kl. 18.40
9,5 km löpning blev det. Kroppen kändes hyfsat bra trots allt, fram till c a 6 km då jag fick en rejäl svacka och tvingades sänka (det gick inte så fort före heller) farten till joggningstempo, efter en dryg km joggning så piggade jag plötsligt på mig igen och kunde mot alla odds avsluta i riktigt bra tempo. Efter dusch så slocknande jag direkt, tre timmars sömn gjorde sig starkt påmind. Nu blir det snart mat, sedan skall jag försöka hålla i matchen ikväll.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag önskar Syd all lycka till :-). Men jag tror att "Vasalöparen" kommer leda dig i fördärvet.

Svar: I fördärvet...? Låter inte så bra
sydjamesrevue.blogg.se/hytterikmanagement

2015-06-21 @ 01:06:09
Postat av: Anonym

Jag har hört att börjar man träna så får man svårt att sluta.

Svar: Nu kan jag lugna "Anonym" med att träning inte är något nytt påfund i Syds liv...
sydjamesrevue.blogg.se/hytterikmanagement

2015-06-22 @ 07:58:24
Postat av: Anonym

Och därmed är den teorin bekräftad :P.

2015-06-23 @ 23:50:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0