Rapport från skurhinken del 2 (uppföljaren)

Horace Engdahl kommer att avgå som Svenska Akademiens ständiga sekreterare meddelades det i helgen. Om man är "ständig" kan man då avgå undrar Syd? Han kanske var om-ständig?
Hur som helst så funderar Syd nu på att göra en "Engdahl". Jag funderar på att avgå som familjens ständiga toalettrengörare. Nu skall väl sägas att mitt uppdrag är betydligt mer betungande än Horace`s. Han framträder någon gång per år men Syd inträder i det moderna avträdet någon gång i veckan, med en mer fördjupad attack några gånger per år  och för att verkligen gå till botten med toaletten kring jul. Den ultimata rengöringen sker i juletid. Man kan spegla sig i porslinet!  Jag menar nu att man tittar i porslinet! Jag får dock ingen förståelse från damerna Syd i familjen för uppmaningar typ; att nu får ni sminka er i garaget! Skvätt inte med tandborsten i närheten av spegeln, men OK då måste ni gå så gå då men tänk på att jag städat! Om jag hade vissa pluspoäng efter städningen så sjunker de snabbt efter dessa uppmaningar.
Har ni läst sådana personliga porträtt av näringslivsfolk, kändisar och andra intressanta människor? En fråga brukar ju alltid vara: Vilka dolda talanger har du? Den ena spelar piano, klättar i berg, seglar runt jorden samtidigt som de uppfostrar fyra barn från två äktenskap. En  annan är en hejare på franska viner. Ytterligare någon kan recitera Shakespeares alla pjäser "in old english", ja ni vet hur det brukar låta. När Syd nu snart kommer att intervjuas blir det typ:
Syd, Var har du för dolda talanger? Syd lutar sig tillbaka, sipprar lite på en caffe latté (fjantkaffe som Ernest brukar säga) och svarar: Jag är en riktig dj--..l på att rengöra dass! Och mitt stora genombrott på området kom 1985 när Syd med fru tillsammans med yngste bror Syd et co var i USA. Husvagnen vi bodde i hade toa. Dock inte avsedd för Co`s attack. Stopp blev det och Syd rensade, yngste broder Syd hulkade av kväljningar. Men Syd stod pall! Det  pratas fortfarande om detta hjältedåd i stora delar av USA, inte så stora delar kanske men vi kommer ihåg detta i alla fall. Och husvagnen är numer skrotad.
Nej med andra ord förstår jag inte varför Horace skall behöva avgå? Akademien är lugna gatan jämfört med husvagnar i USA.
Annars så spelade laget med stor Ö skinkcup idag. Hur det gick? Men snälla ni vilka frågor ni ställer.  Vänner, det är något som morrar i bakgrunden, jag tror det kan vara grannens hund. Nej jag ser nu att det är S4211 som ger uttryck för bristande uppmärksamhet. Men f-n jag vill inte dammsuga nu igen, klockan är ju 23! OK men bara lite då.....

Kommentarer
Postat av: Norr

Har med stort intresse tagit del av Syds erfarnheter inom städområdet. Kanske syd kan bli erbjuden att vara med i ett konceptstyrråd för städutveckling. Ty det har jag hört skulle vara en klockren kompetens i dessa dagar då det svänger i konjunkturen värre än värsta Stenmarksväng.



Skulle även vilja önska Syd med familj en God Jul och Gott Nytt År i det nystädade hemmet.

2008-12-22 @ 21:24:06
Postat av: CC/ den äldre

Då som vi alla vet är syd en stor kreatör och innovatör, detta verkar även gälla städning (dold talang) Syd använder här såpa, Själv har jag tagit steget ytterligare och tillverkar ett eget helt biodynamiskt? rengöringsmedel. Tvätteffekten är väl i och försig mycket tveksam men mitt samvete är rent. Hur ser syd på detta ska man minimera miljö belastningen ytterligare genom att helt sluta städa

2008-12-23 @ 08:42:44
URL: http://randomprestige.blogg.se/
Postat av: Syd James

Dels vill jag meddela att jag gärna ställer upp i konceptstyrgrupp för städutveckling, det skulle faktiskt vara skitkul. Vad gäller egenutvecklade biodymamiska rengöringsmedel och eller alternativt helt sluta städa så har Syd funderat på ett helt slutet kretslopp. Det finns ju ett talessätt; Skit in, skit ut så det kanske är fullt möjligt.

2008-12-23 @ 20:53:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0