Syd i Nord (Norgehistoria)

Så tog sig då Syd en liten tur upp till Nordnorge iklädd skjorta och kavaj vilket visade sig vara ett klart misstag. När kvällsaktiviteten annonserades med båtfärd på Nordatlanten, + 4 grader, lite regn och lite blåst fick Syd bråttom. Har måste införskaffas en jacka. I Norge stänger tydligen alla affärer kl 16.00! MEN Dressman hade öppet. Tag tre jackor betala för två! Nej jag bara skojar lite mer Er. Jag köpte EN jacka och lyckades överleva kvällen i fiskarstugan. Det var mycket trevligt bland gutter och koner (heter det guttor??). Kvinna har jag uppfattat heter "Kone" och är du färdig/klar heter "försynt." Även om de skandinaviska språket är ganska lika så kan det bli en del förbryllade miner (hos Syd också) när ord används som betyder något helt annat. Är du försynt Syd? -Nej det vet jag inte, inte speciellt utan mer lite framfusig kanske... Har du någon kone? Nej, det har jag väl inte, är ju med i LRF men nå kone har jag inte. Så var man plötsligt ogift och ett lockande byte?????? för riktiga koner! Sedan fick de se vigselringen som Syd har på höger hand. Å du är gift med en norsk kone eftersom du har ringen på höger hand? -Nej jag bröt vänster ringfinger för ett tag sedan och får inte på ringen där.....ja så det kan bli!

image54

Till havs, jag trodde vi åkte österut men vi åkte västerut.

Foto Syd James (gutt)



image55

Har festade vi om

Foto: Syd James
image56

NEJ NEJ NEJ det är inte ett begravningståg - vi är på väg till Norges Backstreet Boys och fest!
Foto: Syd James

image57

Backstreet Boys - feel the groove

Foto: Syd James

image58

Shoppingcenter i byen.

Foto: Syd James

Kommentarer
Postat av: Erika

Jag vet inte om de använder ordet kone i norge. Gör de det? Däremot vet jag att de använder det i danmark.

2008-06-01 @ 00:38:07
URL: http://priggles.blogg.se
Postat av: Syd

Kone är Kone både i väster och i söder.

2008-06-01 @ 22:12:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0