Syd positivt överraskad (Syduuu hu hä kan gå)(Bank news and CD:s Eng. version below)

Jag trodde faktiskt inte att Finansinspektionen skulle återkalla Carnegies banktillstånd och ta över banken. Nej jag trodde FI skulle fega ur igen och hytta lite med fingret och säga;  nejmen så där får ni väl inte göra! Och sedan skulle bonuskillarna gå hem med ett snett leende innan de skulle kasta sig på marmorgolvet och gapskratta. Men så blev det inte denna gång och det tycker Syd är bra. Någon gång måste det bränna till. Nu pratar man förstås om att all intern kompetens som finns på Carnegie måste tillvaratas, jo hejsan, svejsan! Så nu kan vi på bredaste persondialekt ( inte Syd utan ....ja en annan känd person) säga: "Syduu hu hä kan gå!" Egentligen ska det vara "Siduu"! om vi skall vara originalet troget.

Men vänta, vad hör jag i mitt högra öra?; Jayhawks på radion! På radion! Det hör inte till vanligheterna och detta ledar mig osökt in på det intressanta musikaliska området. Jag förstår att ni kära läsare undrar över alla CD jag köpt de senaste veckorna. Hur går det Syd? Hinner du lyssna? Är det bra? Ja detta är några av livets viktiga frågor som måste få sitt svar. Och jag säger; Joe Bonamassa! Jag säger; Susan Tedeschi! Jag säger; Southside Johnny! Jag säger; Northern Songs (Canadas best and Brightest!) Jag säger; detta är kanonbra! Och jag säger; lyssna på Bob Dylan´s Tell Tale Signs och låten "Born in time", sanslöst bra och tidigare outgivet!

Och jag säger; Harry Redknapp som nu måste bli kultförklarad på White Hart Lane, sedan Harry kom på plats har man tagit tre segrar och en oavgjord. Ni vet väl f ö att Harry är morbror till Frank Lampard i Chelsea!?

Hi all,

I´m talking about banknews in Sweden, Carnegie bank now government-owned and Syd says; About time!
I then turn to the important CD information and say as you can see above: Great music! And finally I give a comment about the soccer-coach; Harry Redknapp in UK. Genius for the moment!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0