Är det någon som hajar vad finanshajarna hållit på med mer än

att sko sig själva genom att skapa fiktiva värden som gynnat bonusen? Tyvärr hajar vi inte allt, men det hajar vi! Syd tror att man måste bota finanssjukan på samma sätt som de här korna som fått blåtunga i Halland och Skåne. Ja, vi kanske inte skall avliva dem som redan blivit smittade av blåtunga investeringar i värdelösa värdepapper men vi kan precis som med korna hoppas på en kall vinter så att smittbärarna fryser ordentligt. När de sedan tinar upp igen har de kvarvarande korna/bankerna blivit ordentligt vaccinerade och är motståndskraftiga mot såväl finansvalpar med slickat hår som knott och annan ohyra.
 Även Islands banker drabbas nu och som ni alla vet  är det en isländsk bank bakom ägarna i West Ham United. Inte bra och det skulle inte förvåna mig om Hammers snart byter ägare. Det är f ö skönt när lilla Wigan slår Manchester City med sina nya dollarmiljardärer. För tusan Syd låter nästan lite bitter men jag säger som Tony Rickardsson;  "nej jag är inte bitter jag". Men har full förståelse för att den amerikanska allmänheten slår bakut mot att rädda Wall Streets finanselit. Det kanske blev ett 9-29 i september detta år vilket i och för sig är bättre än 9-11 men Manhattan skakar likafullt. Sedan kan ni alltid lyssna på gamla klassiska Pink Floyd skivan "Dark side of the moon" och låten "Money".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0