Tio år sedan finanskrisen.Dow Jones faller men Mennaken Pis tar saken med ro

I skrivande stund har Dow Jones index fallit med 4,1 % under denna onsdag. Är det konstigt att det har gått snett efter flera år med supernissar som sprungit omkring med bakåtkammat, slickat hår och lekt "Investors".  Ju större risker desto större hjälte in den interna kretsen. Nu kan det få allvarliga följder och världen oroar sig. Dock inte killen på bilden, han pinkar på han i ur och skur och tar dagen som den kommer. Var och kollade in Mennaken ikväll, liten var han, nej han sa jag. Men det skvalade fint.
På tal om viktiga saker; det blir inget köp av  Queen-CD:n,  jag har tänkt om och kompletterar istället inköpet med Lindsey Buckingham och Brian Eno/David Byrne. Eno hade jag otroligt svårt förut men man kan ändra sig som sagt och det har han gjort...eller jag?
Träffade en intressant person på flyget till Bryssel idag. Född och uppvuxen i Fagersta. Idag gift med en av Sveriges största konstnärer. Otroligt öppen person, trevlig och intressant, låt vara att Syd råkade somna och inte hörde allt men i alla fall.
Och Leksand vann med 10-2.
 
Det var tio år sedan det, och ni vet att fallet på Dow Jones blev början på en kris som vi fortfarande lider av. Mer skuldsatta och med minusränta finns lite handlingsutrymme vid framtida kriser, som kommer, de gör de alltid.
Förresten så ringde en god vän en sen kväll förra helgen och funderade på vad låten heter där Lindsey Buckingham kör sitt häftiga gitarrsolo. "Är det någon som vet så är det du Syd", sa vännen.
-Kan det vara I´m so afraid?, undrade Syd - Ja för f.n så heter den ju! Tack Syd och så avslutades samtalet.
Och Leksand kämpar på. Tio år och även om det är ett tag sedan jag var i Bryssel så är jag rätt säker på att killen nedan pinkar vidare i lugn och ro. Skönt att visa saker är stabila i en instabil värld.



Mennaken han pinkar vidare i godan ro, utan tanke på finanskriser och annat.

Foto: Syd James Mobile
Trackback
RSS 2.0