Säpo - behöver fler livvakter och annat som intressant i vår värld

Häromdagen hörde jag att Säpo behöver anställa flera livvakter. Jag skulle kunna tänka mig att bli livvakt. Nåja, nu var det väl inte direkt Syd som Säpochefen tänkte sig att rekrytera. Det intressanta med intervjun tycker jag dock var svaret på frågan och  vad Säpo skulle erbjuda för nytt skydd? Vi skall erbjuda det skydd objektet behöver (man säger "objekt" så här i poliskretsar det har jag sett på TV och läst i böcker), svarade Säpochefen så där förståndigt. Känn på svaret; vad skulle annars svaret varit:? 1) vi skall erbjuda ett skydd som objektet inte behöver alt 2 vi skall inte erbjuda det skydd objektet behöver. Frågan är vad man erbjöd förut, 1 eller 2?
Idag satt jag och kikade lite på Stoke-Everton, faktiskt lite hjärta här, kamp och en fantastiskt pådrivande hemmapublik.  Ett drama i Premier Leagues vardag. 2-3 till slut.
Leksand har valt Pelle Prestberg till ny kapten. Tack för det Leksands IF, förra kaptenens äventyr kommer nog ändå att höras från bortfansen i år.
Efter Zlatans uttalande om Ralf Edström kan man konstatera att Zlatan är duktig på att nicka i alla fall.
Tyvärr är det så att alltför många mycket välbetalda fotbolls- och hockeyspelare (tänker inte speciellt på Zlatan)som  använder huvudet till att nicka med eller bära hjälm på. De och deras framtid skulle må mycket bättre av om de fick lite mer innehåll i sin vardag. Jag har för mig att Boorken (Leif Boork) en gång i tiden tvingade sina spelare att läsa böcker. Helt rätt. Inför utbildning som en del av kontraktet. Grundläggande ämnen + humaniora och vett räcker bra.  Vi behöver inte gå så långt som till gamle Osvaldo Ardiles som läste till advokat samtidigt som han dominerade Spurs mittfält (Osvaldo minns ni väl?). När spelarna i dag presenteras så hänger de flesta vid a) ett biljardbord 2) TV-spel 3) Leker sax och påse. Nog finns det väl mer i livet och jag tror de flesta har större förmåga under den bakåtvända kepsen. Hjälp dem! De behöver det! Inte uppvaktas av agentflocken som skickar de livegna?? spelarna varhelst bara man klämt ut den aboslut sista kontraktskronan (fast någon krona är det inte). Syd anmäler sig härmed!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0