En liten fräckis, dock inte i Amsterdams glädjekvarter

Förra veckan klämde vi Bryssel som ni läst och så gjorde Syd en okulär besiktning av Amsterdams glädjekvarter. Sedan kan man undra hur mycket glädje det är i Amsterdams glädjekvarter. Coffee shops en masse och en massa galanta damer också förstås. Numer känns det dock inte speciellt utmanande att gå i dessa kvarter. Nej nu kör man guidade promenader för PRO-grupper. Låt vara att gubbarna släntrar efter hela tiden men överlag råder god stämning i gruppen.

Nog tyckte jag att många galanta damer blinkade lite speciellt åt mig när jag tog min promenad (ej i PRO-gruppen)men jag kom sedan på att det var nog för att mitt högra öga fortfarande var igensvullet. I skymningen kan det tas för en liten flirt. Med Syd flirtar aldrig! Han är en man, ingen flirtare heller!

Just nu sitter jag på ett hotellrum i London. Har precis varit bort till Stamford Bridge, Chelsea möter Barca ikväll.  Syd tog sig till Chelsea´s Front Desk och frågade om hans biljett fanns för avhämtning. Any ticket for Mr Syd? Detta var min lilla fräckis!
Hur dom än letade och ringde och hade sig, så fanns ingen biljett. Mycket märkligt tyckte vi allihop men de har lovat ringa senare OM de hittar min biljett. Nu skulle det vara besvärande om de ringde för när Chelsea nu möter Barca hemma så är inte Syd i London. Jag hade för mig att det var hemma ikväll nämligen.  De i Front Desk såg rätt frågande ut .......och jag är benägen att förstå dem.
Det fanns biljetter att köpa typ äta middag, snacka med spelarna se matchen till det facila priset av 595 pund. Alltså 6600 kronor någonting. Hade inte Ballack spelat i Chelsea så hade jag slagit till....nej nu skojjar jag lte med er. Inte om priset men om Ballack.Tyvärr tappade jag bort min tunnelbanebiljett så jag fick (valde) att gå hem igen. Jag hann dock köpa ett par CD; Bob Dylan´s nya, två med Seasick Steve, en med Warren Zevon och en med Booker T. Jag skall lite senare fortsätta skivjakten i London. Ni kan för övrigt Spotifya er lite grann och lyssna på "Werewolfes in London" med Warren Zevon. Bra är det!

Ni som följer Syds äventyr vet att det inte var så länge som Syd var i London och då bodde på motsvarande Faulty Towers, det gör jag inte nu det här är bättre. Mycket svängrum är det dock ont om men jag skall nog lyckas klämma ner mig någonstans för kvällens obligatoriska armhävningar och sit-ups. Sängen är väl 2 meter lång och rummet är nog 2 meter och fyra centimeter långt. Jag kommer inte att gå ut i korridoren och armhäva mig så ni som är oroliga behöver inte vara oroliga.

Annars ser jag ut som "folk" igen, är dock fortfarande oklar över om näsan är riktigt hel. Får bli en röntgen kanske.

Bilder kommer att införas på denna sida fredagen den 1 maj kl 10.01. Från resorna menar jag nu, inte eventuella röntgenbilder på näsan. Jag hoppar lite som ni märker och så blir det när den s k andan faller på.

Ja jag har varit i Dublin också, igår och i morse; priserna faller kraftigt där men de faller från extrema nivåer. Nu skall jag falla i säng, midnatt är passerad.

Kommentarer
Postat av: Börje Nordh

Följer med intresse tillfrisknandet, även om det ju verkar som att det bara är kroppen/knoppen som fått sig en törn. Inget fel på den själsliga delen verkar det. Är dock lite orolig för detta evinnerliga CD-köpande. Har du någonsin tid att lyssna på allt material eller är det så att du sparar till pensionen??



BÖRNOR

2009-04-30 @ 10:03:11
URL: http://bornor.blogg.se/
Postat av: Syd James

Hej BÖRNOR!



Don´t worry be happy! Hur konstigt det än kan låta så ger mig mina CD inköp glädje varje gång, nästan i alla fall. Måste dock erkänna att del inköp har jag inte lyssnat djupt på ännu.........

Det finns så mycket som är bra bland allt skräp. En hip hop, house eller dansbandsskiva kommer dock aldrig att tynga mitt konto.

Men du som vet hur jag jobbar, mycken tid tillbringas i bilen där varvas CD och P1.

2009-05-03 @ 10:17:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0